معاون سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماران مبتلا به اچ آی وی ایدز را باید به عنوان افراد جامعه بپذیریم و از آنها انگ زدایی کنیم .

دکتر حسن امامی رضوی در حاشیه نشست ستاد برگزاری هفته سلامت سال 88 در جمع خبرنگاران و در آستانه روز جهانی ایدز تاکید کرد : این شعار که بیماران اچ آی وی / ایدز باید مثل تمام بیماران درمان شوند، طی سالیان گذشته خیلی پیشرفت کرده و در راستای آن توانسته ایم گسترش این بیماری را کنترل کنیم .
امامی رضوی ادامه داد: مبتلایان به این بیماری دیگر مثل گذشته پنهان کاری نکرده و درمان می شوند و سیستم بهداشتی کشور نیز از تعداد این بیماران مطلع می‌شود.
معاون سلامت وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که دیگر در کشور نگرانی از ابتلای پنهانی به ایدز بر اثر پنهان کاری وجود نداشته باشد.
وی در خصوص آزمایشات ایدز گفت: در زمان حاضر مراکز مشاوره اچ آی وی در تمام مراکز استان ها به آزمایشگاه مجهز بوده و به صورت رایگان از متقاضیان، آزمایش به عمل می آورد.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت با تاکید براینکه افراد در مواردی که مشکوک می شوند باید به این آزمایشگاه ها مراجعه کنند، اظهارداشت: ‌به عنوان نمونه برخی که با افراد مشکوکی ارتباط دارند و یا مشاغل سختی همچون پرستاری یا پزشکی دارند باید این آزمایشات را انجام دهند.
*** خبر تایید شده ای در خصوص ایجاد کارخانه سیگار نداریم
امامی رضوی با بیان اینکه خبر تایید شده ای در خصوص ایجاد کارخانه سیگار نداریم ، اظهار امیدواری کرد که این خبر در حد شایعه باشد.
وی گفت:‌ وزارت بهداشت مراتب اعتراض را به حوزه های مربوطه از جمله وزارت کشور و صنایع اعلام کرده و انتظار دارد که خبر شایعه ایجاد این کارخانه را بشنود.
وی گفت: دراین راستا یک راهپیمایی نیز با همکاری آموزش و پرورش و سازمان های داوطلب توسط دانش آموزان بر پا می شود.
وی گفت:‌ بحث ما فقط کارخانه نیست بلکه مصرف دخانیات است که مضر بودن آن باید به صورت فرهنگ درآید .
امامی رضوی در خصوص جمع آوری قلیان ها در مجامع عمومی گفت: سال گذشته عرضه قلیان ها مقداری متوقف شد، خوشبختانه امسال نیزاین موضوع در کمیسیون فرهنگی دولت دوباره مصوب و به وزارت کشور ابلاغ شد که در طول امسال باید عملیاتی شود .
معاون سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: حق اکثریت این است که اقلیتی که مصرف دخانیات دارند ، آنها را آزار ندهند.
 ثبت نام داوطلبان انتخابات نظام پزشکی فردا پایان می یابد
معاون سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان انتخابات نظام پزشکی پایان می یابد، اظهار امیدواری کرد که جامعه پزشکی از جمله پزشکان عمومی و دندانپزشکان نیز در این انتخابات شرکت کرده و نامزد انتخابات شوند تا نمایندگی جامعه بیشتری از پزشکان را داشته باشند.
وی گفت:‌ درزمان حاضر برخی استان ها درخواست تمدید مهلت ثبت نام داوطلبان را داشته اند و ممکن است برای برخی شهرستان ها این موضوع را تمدید کنیم.
به گفته امامی رضوی با بیان اینکه انتخابات نظام پزشکی در 160 شهر کشور برگزار می شود، استقبال از ثبت نام این انتخابات را خوب ارزیابی کرد و گفت:‌ حدود سه تا پنج برابر کسانی که انتخاب می شوند ثبت نام انجام شده و انتخاب شوندگان بسته به تعداد پزشکانی که در هر شهرستان فعالیت می کنند متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha