معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری اولین کارگاه آموزشی کنترل و تضمین کیفیت نتایج پایش و اندازه‌گیری‌های میدانی دریایی گفت: روش‌های پایش محیط زیست دریایی در استان‌ها استاندارد می‌شود.

سلامت نیوز: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری اولین کارگاه آموزشی کنترل و تضمین کیفیت نتایج پایش و اندازه‌گیری‌های میدانی دریایی گفت: روش‌های پایش محیط زیست دریایی در استان‌ها استاندارد می‌شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، اولین کارگاه آموزشی کنترل و تضمین کیفیت نتایج پایش و اندازه گیری‌های میدانی دریایی به مدت ۲ روز با هدف ارائه تجربیات کار‌شناسان استان‌های ساحلی، نحوه کنترل و تضمین کیفیت نتایج پایش، روش‌های نوین پایش زیست محیطی با حضور کار‌شناسان استان‌های ساحلی امروز برگزار شد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور هدف از برگزاری این کارگاه را یکسان‌سازی داده‌های به دست آمده در مناطق دریایی که در سیستم اداری به تفکیک استانی است، ارزیابی کرد و گفت: لازم دیده شد تا کار‌شناسان ضمن آشنایی مختصر با فعالیت‌ها و اقدامات صورت پذیرفته در هر استان نسبت به کالیبراسیون و تفاوت‌های موجود بین دستگاه‌­های پرتابلی که استفاده می‌کنند، آشنایی مختصری داشته باشند.

فرشچی با اشاره به اینکه این دوره در صورت امکان هر فصل یا حداقل دو بار در سال برگزار می‌شود، اظهار کرد: کار‌شناسان حاضر باید به صورت ثابت در دوره‌ها حضور داشته باشند و انتقال دانش به همکاران استانی توسط این کار‌شناسان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات لازم مربوط به پایش محیط زیست دریایی در استان‌ها از طریق همین کار‌شناسان پیگیری می‌شود، گفت: معاونت دریایی ماهیانه به طور تصادفی از آزمایشگاه‌های دریایی یکی از استان­‌ها بازدید و نسبت به صحت کالیبراسیون دستگاه‌ها مطمئن می‌شود.

وی تصریح کرد: لزوم شناسایی و انتخاب آزمایشگاه‌­های معتمد دریایی برگزاری مستمر چنین دوره‌­هایی باعث افزایش دقت در انتخاب آزمایشگاه‌های معتمد دریایی می‌شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: اطلاعات و اقدامات صورت گرفته در زمینه محیط زیست دریایی به طور فصلی به صورت گزارش به معاونت محیط زیست دریایی ارسال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha