عضو هیات مدیره سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان نظام روانشناسی، تنها مرجع علمی و تخصصی برای صدور مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده است.

سلامت نیوز:  عضو هیات مدیره سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان نظام روانشناسی، تنها مرجع علمی و تخصصی برای صدور مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده است. 

«بهروز بیرشک» در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس مصوبه های مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران تنها مرکزی که برای صدور مجوز فعالیت افراد حایز شرایط برای تاسیس مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده صلاحیت دارد، سازمان نظام روانشناسی است .

وی درباره اجرای امور حاکمیتی و اجرایی در روند صدور مجوز برای این مراکز گفت: در صورتی که سازمان های دولتی ذیربط امکانات، نیروی متخصص و آموزش دیده همچنین قوای پشتیبانی ، نظارت و بازرسی داشته باشند، همکاری آنها با سازمان نظام روانشناسی، بسیارهم مفید و به نفع جامعه مخاطبان است.

بیرشک اظهار داشت: هیچ یک از سازمان های دولتی ، به علت در اختیار نداشتن مجوز قانونی، نمی توانند راسا برای مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده مجوز صادر کنند و هر اقدامی در این خصوص بدون تایید سازمان نظام روانشناسی غیرقانونی است.

معاونت مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور نیز گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، صدور مجوز فعالیت مراکز مشاوره پیش از ازدواج و خانواده برعهده سازمان بهزیستی کشور است.

«مهدی میرمحمد صادقی» افزود: سازمان روانشناسی فقط صلاحیت علمی و تخصصی متقاضیان برای تاسیس مراکز مشاوره را استعلام و تایید می کند.
وی با بیان اینکه سازمان روانشناسی و مشاوره ایران براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: سازمان بهزیستی کشور به عنوان یک نهاد حاکمیتی و براساس مصوبه مجلس، مکلف به ارائه مجوز به مراکز مشاوره است که البته در این زمینه با سازمان روانشناسی همکاری داشته و دارد که بر همین اساس تفاهمنامه ای بین سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی به امضا رسیده است.

میرمحمد صادقی خاطر نشان کرد: براساس مفاد این تفاهمنامه مقرر شد که همکاری های دوجانبه ای بین سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی صورت بگیرد و در واقع تاسیس مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی باید صرفا از طریق سازمان بهزیستی کشور انجام شود و سازمان بهزیستی کشور صلاحیت علمی و تخصصی متقاضیان را از طریق سازمان نظام روانشناسی پیگیری و استعلام کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha