مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت مستمری بازنشستگان از ابتدای ‌سال ٩٤ خبر داد و در عین‌ حال از سیاست‌های جدید این سازمان در حمایت از بیماران سرطانی گفت و برای آنها یک خبر خوب داشت؛ خبر این‌که شیمی‌درمانی و رادیوتراپی رایگان شد.

شیمی‌درمانی و رادیوتراپی رایگان شد

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت مستمری بازنشستگان از ابتدای ‌سال ٩٤ خبر داد و در عین‌ حال از سیاست‌های جدید این سازمان در حمایت از بیماران سرطانی گفت و برای آنها یک خبر خوب داشت؛ خبر این‌که شیمی‌درمانی و رادیوتراپی رایگان شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی دیروز یکی از سخنرانان پیش از خطبه‌های نمازجمعه بود. او خلاصه‌ای از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در این سازمان در یک‌سال و نیم گذشته را ارایه کرد و از افتتاح ٣٦ پروژه بیمه‌ای و درمانی در کشور همزمان با دهه فجر امسال خبر داد اما شاید مهم‌ترین بخش حرف‌های نوربخش در سخنرانی دیروزش در نمازجمعه خبرهایی بود که او برای بازنشستگان و همچنین بیماران صعب‌العلاج داشت. او گفت: از ابتدای‌ سال ٩٤ افزایش حقوق مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود. براساس مصوبه دولت امیدواریم افزایش حقوق مستمری‌بگیران در سال ٩٤ دقیقا مطابق با نرخ تورم باشد و کمتر از آن نباشد.


او همچنین از آغاز همکاری‌های چند وزارتخانه دولتی برای تأمین مسکن برای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی خبر داد: «با همکاری وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه‌وشهرسازی، مسکن امید برای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی ایجاد خواهد شد.»

به گفته نوربخش، این سازمان به‌دنبال آن است که در سال ٩٤ شرایطی فراهم کند تا مستمری‌بگیران در صورت مراجعه به مراکز درمانی دانشگاهی به صورت رایگان از خدمات‌درمانی بستری استفاده کنند. او با اشاره به این‌که بخشی از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در رابطه با سلامت است، گفت: سلامت به‌عنوان مهم‌ترین اولویت دولت تدبیروامید نیز مورد توجه قرار گرفته و با اختصاص ١٢‌هزار‌ میلیارد تومان بودجه در‌ سال ٩٣ به اجرای این برنامه مبادرت کرده است. وضع فعلی در بخش سلامت و رفع دغدغه درمانی مردم با یک‌سال قبل، قابل قیاس نیست؛ در یک‌سال قبل بیش از ٥٠‌درصد هزینه‌های درمانی توسط خود بیماران پرداخت می‌شد اما اکنون کمتر از ٦‌درصد هزینه‌های درمانی توسط بیماران پرداخت می‌شود.


 شیمی‌درمانی و رادیوتراپی رایگان شد
رادیوتراپی و شیمی‌درمانی در درمان بیماری سرطان اغلب هزینه‌های بسیار سنگینی را روی دست بیماران می‌گذارد. پیش از این سازمان تأمین‌اجتماعی داروهای بیماران سرطانی را مشمول کاهش فرانشیز دارو کرده بود به‌گونه‌ای که این بیماران حداکثر ۱۰‌درصد بهای داروهای موردمصرف در شیمی‌درمانی که در فهرست تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر باشند را پرداخت می‌کنند. مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، دیروز در نمازجمعه به هزینه‌های خانمانسوز  شیمی‌درمانی اشاره کرد و با اشاره به آخرین مصوبه شورایعالی بیمه درباره شیمی‌درمانی و رادیوتراپی گفت: در آخرین مصوبه شورایعالی بیمه در هفته گذشته، صددرصد رایگان شد.


پیش از این مسئولان وزارت بهداشت از جمله رئیس سازمان غذا و دارو هم از طرح و برنامه‌های این وزارتخانه برای حمایت از بیماران سرطانی خبر داده بودند. یکی از اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه تأمین داروهای موردنیاز این بیماران در بیمارستان به صورت نیم‌بها بوده است. طرحی که اجرای آن از مهر امسال در بیمارستان‌های دولتی آغاز شده است. حالا اما آنچه مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفته نشان می‌دهد که دولت بیمه‌ها را هم پای کار حمایت از بیماران سرطانی کشانده است. با ابلاغ و اجرایی شدن مصوبه هفته گذشته شورایعالی بیمه، شرایط درمان بیماران سرطانی آسان‌تر می‌شود. کمترین هزینه رادیوتراپی برای بیماران سرطانی در حدود ٧‌میلیون تومان است که این هزینه بسته به نوع سرطان و طول مدت درمان از این بیشتر هم می‌شود.


 اصولا سرطان جزو بیماری‌هایی است که درمان آن مستلزم پرداخت هزینه‌های سنگینی است. آن‌طور که محمداسماعیل اکبری، رئیس مرکز تحقیقات سرطان پیش از این گفته بود بیش از ٢٠‌درصد از بیماران مبتلا به سرطان به دلیل پرداخت هزینه‌های درمان این بیماری به زیر خط فقر سقوط می‌کنند. به گفته او در رابطه با رشد سرطان، ایران در صدر کشورهای جهان قرار دارد و هیچ کشوری به اندازه ما روند رشد سرطان ندارد. میزان افراد مبتلا به سرطان در مردان کشور ما ١٤٠ در ١٠٠‌هزار نفر است که در کشورهای غربی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ در هر صد‌هزار نفر است اما در آن کشور‌ها روند صعودی سرطان، تقریبا متوقف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha