شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 137805

اغلب ما هر روز بارها و بارها مقابل آینه می ایستیم با دقت به چهره و بدن نگاه می کنیم هر تغییر کوچکی را به سرعت متوجه می شویم. تغییراتی که گاهی ما را نگران می کند و برای ما نشانه ای از وجود یک بیماری خاص است، اما یک عضوی که در عین اهمیت بسیار کمتر مورد توجه قرار می گیرد؛ زبان ماست.

سلامت نیوز: اغلب ما هر روز بارها و بارها مقابل آینه می ایستیم با دقت به چهره و بدن نگاه می کنیم هر تغییر کوچکی را به سرعت متوجه می شویم. تغییراتی که گاهی ما را نگران می کند و برای ما نشانه ای از وجود یک بیماری خاص است، اما یک عضوی که در عین اهمیت بسیار کمتر مورد توجه قرار می گیرد؛ زبان ماست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، زبانی که رنگ و شکل آن خبر از احوالات درونی ما دارد، به همین دلیل توصیه می شود که مقابل آینه بیاستید، دهان خود را باز کنید و رازهای نهفته در زبان خود را بخوانید. اگر چگونه خواندن زبان را بلد نیستید نگران نباشید، این گزارش به شما کمک می کند تا در این زمینه به اندازه کافی مهارت پیدا کنید و نشانه های زبان خود را به سادگی بشناسید.

زبان نرم و رنگ پریده

به صورت طبیعی زبان یکی از اعضای نرم و پُرز دار بدن است، ولی اگر این نرمی کمی بیش از حد معمول و پریده رنگ باشد می تواند نشانی از کمبود ویتامین B12 و آهن باشد.

زبانی با نقطه ها و موهای سیاه

اینکه می گوییم زبان شما مو دار می شود به این معنی نیست که موهایی شبیه موی سر شما روی زبان رشد می کند.  بلکه پُرزهای زبان شما کم کم به سمت تیره شدن می رود پدیده ای که به دلیل جمع شدن بیش از حد ترشحات در دهان ایجاد می شود. این موضوع هشدار جدی است برای رعایت بیشتر بهداشت زبان.

زبان بیش از حد بزرگ

اگر احساس می کنید زبان شما متورم یا بزرگ تر از حد معمول شده این احتمال وجود دارد که به کم کاری تیروئید مبتلا شده باشید. در واقع بدن شما به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نمی کند و سیستم سوخت و ساز  و تقسیم انرژی بدن شما را کُند می کند.

زبان شیار دار

وجود شیارها و ترک های عمیق یا سطحی زبان خود را جدی بگیرید، این مشکل می تواند نشانی از نقص خود ایمنی در بدن شما باشد.

زبان سفید

سفیدی زبان به احتمال زیاد خبر از وجود یک عفونت قارچی در بدن شما می دهد. در واقع سرنخی است که به شما می گوید عملکرد بخشی از بدن شما دچار اختلال شده است.

آفت زبانی مکرر

شاید یکی از رایج ترین مشکل زبان و دهان آفت باشد، مشکلی که پزشکان هم چنان به علت اصلی آن پی نبرده اند. با این حال از استرس، خوردن غذاهای تند، سرماخوردگی، تقص سیستم ایمنی بدن و در نهایت کار کردن بیش از حد به عنوان عمده ترین دلایل آفت زبان و دهان یاد می شود.

منبع womenshealthmag

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha