جمعی از مدیران زیست محیطی شهرداری تهران صبح امروز با حضور در مجتمع بیمارستانی رفاهی محک از کودکان تحت پوشش موسسه حمایت از کودکان سرطانی (محک) عیادت و بر اراده مدیریت شهری بر کاهش آثار زیان بار زیست محیط بر سلامت کودکان تاکید کردند.

به گزارش سلامت نیوز، در این مراسم "آراسب احمدیان" مدیرعامل موسسه محک به تشریح فعالیت های این موسسه پرداخت و گفت: فعالیت های این موسسه در قالب سه بخش خیریه، درمان و تحقیقات انجام می شود و کسب مقام مشورتی از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی سازمان ملل متحد(اکوسوک) و دریافت گواهینامه های مختلف از مهمترین اعتبارات بین المللی این موسسه است.
وی افزود: طرح های پژوهشی متعدد در زمینه ثبت سرطان در تهران، پراکندگی جغرافیایی سرطان اطفال و برگزاری کنگره های متعدد داخلی و بین المللی از پشتوانه های علمی موسسه محسوب می شود.
احمدیان ادامه داد:این موسسه تاکنون بیش از 11 هزار کودک را مورد حمایت قرار داده و تنها در سال 86 بیش از 15 هزار کودک به این موسسه مراجعه و به دو شکل بستری و سرپایی مورد حمایت درمان قرار گرفته اند.
احمدیان با تشکر از مدیریت شهری از آغاز تاکنون به مساعدت شهرداری تهران در ساخت بیمارستان مرکز ویژه اقامت اولیای کودکان سرطانی در خیابان ستارخان اشاره کرد و خواستار استمرار این مساعدت‌ها از سوی مدیریت شهری، نهادها، سازمان ها و آحاد مردم شد.
در ادامه این بازدید "محمد هادی حیدرزاده" مشاور محیط زیست شهردار تهران با اشاره به اینکه امسال شعار روز هوای پاک در سراسر کشور معاینه فنی، خودروی سالم و هوای پاک است، اظهار امیدواری کرد در تمامی شهرها نیز به این شعار توجه شود تا با داشتن خودروهای سالم بیش از پیش در کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از ابتلای کودکان به سرطان ایفای نقش کنیم.
"یوسف رشیدی" مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا نیز با اشاره به نقش انواع آلاینده ها در ایجاد سرطان بالاخص در میان کودکان آمادگی شرکت کنترل کیفیت هوا را برای انجام فعالیت های تحقیقاتی و علمی مشترک با موسسه محک اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha