شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 137821

مصرف نان‌هایی که با خمیر ترش تهیه می‌شوند به جذب بهتر آهن کمک زیادی کرده و از این طریق می‌تواند از بروز کم خونی تا حد قابل ملاحظه‌ای پیشگیری کند.

سلامت نیوز: مصرف نان‌هایی که با خمیر ترش تهیه می‌شوند به جذب بهتر آهن کمک زیادی کرده و از این طریق می‌تواند از بروز کم خونی تا حد قابل ملاحظه‌ای پیشگیری کند. 

نریمان سعادتی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ متاسفانه در تهیه بسیاری از نان‌ها به تاثیر نان بر روی بدن توجه نمی‌شود و بسیاری از نانوایان تنها به فکر سود هستند.

وی با بیان اینکه باید نان‌هایی مصرف شوند که بهتر در بدن هضم و جذب می‌شوند، تاکید کرد:‌ مصرف نان‌هایی که با خمیر ترش تهیه می‌شوند به جذب بهتر آهن کمک زیادی کرده و از این طریق می‌تواند از بروز کم خونی تا حد قابل ملاحظه‌ای پیشگیر کند.

سعادتی افزود: آرد سبوس‌دار ماده‌ای بنام فی تین دارد که این ماده مواد معدنی نظیر آهن، منیزیم و کلسیم را جذب کرده و مانع استفاده بدن از این مواد و عناصر معدنی ضروری می‌شود.

وی یاد آور شد: در واقع اگر برای تهیه نان از خمیر مایه جوش شیرین استفاده شود، در آن صورت تجزیه فی تین به درستی انجام نمی‌شود و در نتیجه عناصر معدنی جذب نمی‌شوند.

سعادتی گفت:‌ در مقابل اگر خمیر توسط خمیر ترش ور بیاید، ماده فی تین تجزیه شده و عناصر معدنی بهتر و با سهولت بیشتری جذب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha