تحقیقات جدید نشان می دهد که اسکن مغز قبل از یکسالگی اوتیسم را مشخص می کند.

سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان می دهد که اسکن مغز قبل از یکسالگی اوتیسم را مشخص می کند. 

هرچند که در سال های اخیر گفته می شد، علائم اولیه اوتیسم مثل مشکلات برقراری ارتباط با دیگران و گوشه‌گیری در سنین 3 تا 4 سالگی نمایان می شود اما تحقیقات جدید نشان می دهد که اسکن مغز قبل از یکسالگی اوتیسم را مشخص می کند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، اوتیسم نوعی اختلال پیچیده مغزی است که فرد در سال‌های اولیه عمر به آن مبتلا می‌شود. در نتیجه در کودک اوتیسمی قابلیت ارتباط و برقراری روابط اجتماعی مشکل دارد و اغلب یک مشخصه این بیماری اعمال و رفتارهای تکراری است.علاوه بر این ساختار مولکولی مغز مبتلایان به اوتیسم در مقایسه با افراد سالم کاملا متفاوت است. 

محققان بلژیکی با تحقیقاتی که بر روی مغز 280 نوزاد انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که اسکن مغز 12 تا 15 درصد تغییرات مغزی کودک را نشان می دهد.این تغییرات از سن 6 ماهگی با اسکن مغز مشخص می شود. بنابراین اگر واکنش‌های کودک 6 ماهه شما طبیعی نیست، با مشورت پزشک اطفال از مغز کودک ام.آر.آی بگیرید.این عمل نشان می‌دهد که مغز کودک در چه وضعیتی قرار دارد. اگر وضعیت بخشی از مغز با بخش دیگر، تفاوت زیادی داشت و سیستم عصبی مغز شکل غیرعادی پیدا کرده بود، باید بدانید که کودک شما به اوتیسم مبتلا است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha