یکی از پرسش های رایجی که افراد مکررا مطرح می کنند این است که چکار کنند تا در موقع رژیم گرفتن، به دنبال کاهش چربی ها دچار افت پوست به خصوص در صورت نشوند؟

چطور بعد از رژیم لاغری از افتادگی پوست صورت جلوگیری کنیم؟

سلامت نیوز: یکی از پرسش های رایجی که افراد مکررا مطرح می کنند این است که چکار کنند تا در موقع رژیم گرفتن، به دنبال کاهش چربی ها دچار افت پوست به خصوص در صورت نشوند؟

خیلی از افراد به ویژه خانم ها دوست دارند رژیم بگیرند و وزن آنها کاهش یابد اما صورتشان لاغر نشود، در حالیکه متاسفانه این موضوع در عمل غیرممکن است. به عبارت دیگر، رژیم غذایی، هوشمند نیست تا بر روی برخی مناطق اثر کاهش چربی داشته باشد و بر برخی مناطق دیگر اثری نداشته باشد. قطعا کسی که رژیم کاهش وزن می گیرد دچار کاهش چربی پوست صورت هم می شود و ممکن است با از دست دادن مقدار زیادی از وزن بدن، کمی افتادگی پوست هم پیدا کند. اما نگران نباشید.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر « محمد هاشمی » دبیر انجمن پیشگیری از چاقی در این ارتباط در سایت شخصی خود در مقاله ای تحت عنوان « افتادگی پوست صورت درپی رژیم کاهش وزن » راهکارهایی ارایه می دهد.

هاشمی در رابطه با یکی از همین راهکارها می گوید: این افراد اگر آب مورد نیاز بدن خود را مصرف کنند به میزان قابل ملاحظه ای از افت پوست صورتشان جلوگیری می شود. نوشیدن روزانه دو لیتر آب یا هفت تا هشت لیوان آب به تمام افراد توصیه می شود .

وی ادامه می دهد: از سوی دیگر باید بدانید که میزان چربیهای موجود در صورت ، محدودیت دارد و به این معنا نیست که هرچه لاغرتر شویم، دچار افت بیشتری در صورت میشویم، بلکه این فرایند لاغر شدن صورت به رغم ادامه کاهش وزن، در نقطه ای متوقف می شود. ضمنا کسانی که باید به لحاظ سلامتی وزن کم کنند نباید به این مساله حساسیت زیادی نشان بدهند. به عبارت دیگر نباید سلامتی خود را فدای زیبایی کنند. زیرا در بسیاری از افراد تحت درمان با رژیم غذایی، کاهش وزن امری ضروری در راستای سلامت آنها به شمار می آید.

هاشمی در رابطه با افراد با سن پایین تر نیز می گوید: کسانی که سن پایین تری دارند این افتادگی، نگرانی چندانی ندارد زیرا شرایط ساختاری آنها به مرور با وضعیت جدید مطابقت پیدا میکند و با چهره جدید خود کنار خواهند آمد.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی در خصوص افرادی که در سن بالاتر هستند نیز خاطرنشان می سازد که برخلاف تصور، صورتشان تخریب چندانی پیدا نمی کند. در واقع اگر به عکسهای قدیمی خود نگاهی بیاندازند، ملاحظه می کنند که چهره شان ساختاری مشابه دهه های قبلی عمر آنها را دارد با این تفاوت که چند سال پیرتر شده اند ولی تغییرات به لحاظ لاغر شدن جدید بیشتر به چشم می آیند.


**چه اقدامات دیگری می توان انجام داد؟

هاشمی معتقد است که اقدامات زیبایی متعددی برای کاهش افتادگی پوست صورت ناشی از رژیم لاغری وجود دارد . مثلا در کنار رژیم غذایی می توانند از لیفتینگ های موضعی با فناوری رادیوفرکانس استفاده کرد که این روش به دنبال افزایش خون رسانی و کلاژن سازی تاثیر مطلوبی بر روی سفتی پوست و رفع افتادگیها و چین و چروکها در نقاط مختلف بدن از جمله صورت خواهد داشت. ضمن اینکه برخی روشهای تهاجمی نظیر تزریق چربی هم می تواند باعث شود که افتادگی پوست صورت برطرف شود.


**برخی ادعاهای فریب دهنده

هاشمی به برخی فریبکارانی هم اشاره می کند که ادعا می کنند رژیم غذایی خاص و یا دارویی ارایه می دهند که بدون تاثیر بر سایر نقاط، موجب بهبود وضعیت صورت به تنهایی میشود.

وی در این رابطه می گوید: اینگونه ادعاها، فریبی بیش نیستند و هیچ رژیم غذایی وجود ندارد که به تنهایی و فارغ از تاثیر بر سایر نقاط بدن موجب لاغر و یا چاق شدن صورت شود. ضمن اینکه دارویی هم که به تنهایی موجب این امر شود شامل همین قاعده است. لذا هشدار می دهیم تا فریب اینگونه تبلیغات را نخورید.

دکتر هاشمی دوباره تاکید می کند : افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی هرگز نباید برای پرهیز از افت صورت، از کاهش وزن و بازیابی سلامت خود خودداری کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha