وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تشریح اقدامات بهداشتی این وزارتخانه پرداخت و گفت: کاهش 350 هزار تن واردات روغن پالم و تلاش برای افزایش مالیات بر سیگار از اقدامات بهداشتی این وزارتخانه است.

2 میلیون حاشیه‌نشین از خدمات بهداشتی بهره‌مند شدند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تشریح اقدامات بهداشتی این وزارتخانه پرداخت و گفت: کاهش 350 هزار تن واردات روغن پالم و تلاش برای افزایش مالیات بر سیگار از اقدامات بهداشتی این وزارتخانه است.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با خانه ملت، درباره برخی انتقادات مطرح شده به وزارت بهداشت مبنی بر درمان محور بودن این وزارتخانه، افزود: واقعیت آن است که اگر طرح تحول سلامت را با بهداشت آغاز می کردیم برخی‌ها انتقاد می کردند که این وزارتخانه معضلات دارو و درمان مردم را به فراموشی سپرده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه بهداشت از مهرماه به دست این وزارتخانه رسید، ادامه داد: واقعیت آن است که این وزارتخانه در حوزه بهداشت کم کاری نداشته است، به طوریکه در گذشته مکمل‌ها برای کودکان زیر 2 سال و مادران باردار وجود نداشت اما حال این مکمل‌ها در سراسر کشور توزیع شده است، همچنین واردات واکسن پنتاوالان بعد از 10 سال به کشور نیز نمونه دیگری از اقدامات بهداشتی وزارت بهداشت و درمان به شمار می رود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه در یک ماه اخیر کمبود پزشک عمومی که در مراکز بهداشتی شاهد بودیم تنها 31 نفر بوده است، تصریح کرد: البته این آمار به ازای هر مرکز درمانی یک پزشک است که از سوی پیام آوران بهداشت نیز 51 پزشک به این وزارتخانه داده شده که در این شرایط بعید به نظر می رسد که تا آخر سال مراکز درمانی خالی از پزشک باشند.

 
بهره‌مندی 2 میلیون حاشیه‌نشین از خدمات بهداشتی/ تلاش برای حمایت‌های بهداشتی از 8 میلیون نفر

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: وزارت بهداشت ودرمان همواره توجه ویژه‌ای به حاشیه شهرها داشته و این مناطق را ساماندهی کرده است، در این زمینه بالغ بر 2 میلیون نفر را که از هیچ خدمات بهداشتی برخوردار نبودند را زیر پوشش قرار دادیم و 8 میلیون نفر نیز باقی مانده‌اند که امیدواریم ظرف 6 ماه آتی بتوانیم آنها را مورد حمایت خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه پزشک خانواده در شهرهای زیر 50 هزار نفر در حال فعالیت است، ادامه داد: همچنین 1100 خانه بهداشت نیز تا آخر امسال افتتاح می‌شود و باقی مانده آن نیز که تا سقف 2 هزار خانه بهداشت است تا شش ماهه نخست سال آتی صورت می گیرد.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه اقدامات مذکور جدای از فعالیت های بین بخشی این وزارتخانه بوده است، تاکید کرد: کاهش 350 هزار تن واردات پالم، تلاش برای افزایش مالیات بر سیگار، نظارت بر سموم و همکاری با وزارت جهاد کشاورزی از اقدامات بهداشتی این وزارتخانه به شمار می رود لذا باید نگاه کرد که با توجه به اینکه از مهرماه بودجه حوزه بهداشت به دست این وزارتخانه رسید است چه اقدامات اثر بخشی در این بخش صورت گرفته است.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، تصریح کرد: البته امیدواریم مجلس نیز کمک خوبی در زمینه اعتبارات این وزارتخانه داشته باشد تا حداقل به اندازه سال گذشته اعتبارات در اختیار ما باشد و بتوانیم با یک برنامه ریزی قوی تر سال آتی را آغاز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha