نتایج به دست آمده در یک مطالعه جدید حاکی از آن است که ویتامین A می‌تواند کودکان را در برابر انگل مالاریا مصون نگه دارد.

سلامت نیوزنتایج به دست آمده در یک مطالعه جدید حاکی از آن است که ویتامین A می‌تواند کودکان را در برابر انگل مالاریا مصون نگه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، در این مطالعه مشخص شد کودکان زیر پنج سال ساکن منطقه آفریقای سیاه در صورتی که یک دوز از ویتامین A مصرف کرده باشند 54 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری مالاریا قرار دارند.

«ماریا گراسیلا هولم دلگادو» از دانشگاه سلامت عمومی بلومبرگِ جانز هاپکینز و متخصص ارشد این مطالعه گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد کودکانی که مکمل ویتامین A را دریافت کرده باشند، کمتر احتمال دارد به انگل مالاریا آلوده شوند.

در این مطالعه اطلاعات مربوط به بیش از 6100 کودک شش تا 59 ماهه از چهار کشور آفریقای سیاه مورد بررسی قرار گرفتند. پزشکان به دنبال آن بودند تا ارتباط بین میزان ابتلا به مالاریا با ترزیق چند نمونه واکسن‌ و همچنین با مصرف مکمل ویتامین A در ایجاد مصونیت در برابر این بیماری را بررسی کنند.

به گزارش خلیج تایمز، متخصصان به طور قطع نمی‌دانند چرا ویتامین A میزان ابتلا به عفونت مالاریا را کاهش می‌دهد اما معتقدند ویتامین A که به دلیل بالا بردن سطح ایمنی شناخته شده و با عفونت‌ها مقابله می‌کند می‌تواند برای حفظ بدن در برابر انگل مالاریا مفید باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha