یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: از میان یک میلیون و 325 هزار معتاد کشور 26 درصد آنها روانگردان مصرف می‌کنند.

سلامت نیوز: قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: از میان یک میلیون و 325 هزار معتاد کشور 26 درصد آنها روانگردان مصرف می‌کنند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا جزینی در حاشیه نشست مشورتی و آموزشی منطقه‌ای مدیریت مصرف مواد شبه‌آمفتامینی در جمع خبرنگاران، گفت: موضوع مشارکت‌های اجتماعی یکی از موضوعات مهم است.

وی افزود: در ایران باید از مردم برای مقابله با مواد مخدر کمک بگیریم که نماد آن سازمان‌های مردم‌نهاد است.

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در حال حاضر 2100 سازمان مردم‌نهاد در ایران فعال‌اند، گفت: فعالیت آن ها نسبت به سال قبل 72 درصد افزایش داشته این در حالی است که تعدادی از سازمان‌هایی که بدون مجوز در حال فعالیت بودند پلمب شده و در مسیر قانونی شدن قرار گرفته‌اند.

وی در ارتباط با نشست مشورتی امروز، گفت: همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد به صورت منطقه‌ای و جهانی از ضروریات است و خوشحالیم که مقر آن در تهران مستقر شده است.

جزینی یکی از موضوعات هم جهانی را مصرف روانگردان‌ها دانست و گفت: این موضوع در اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

به گفته وی، 26 درصد مصرف‌کنندگان از میان یک میلیون 325 هزار معتاد کشور روانگردان مصرف می‌کنند.

جزینی به موضوع فهرست داروهای اعتیادآور نیز اشاره کرد و گفت: فهرست داروها در سه لیست  اخیراً در کمیته قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده که امیدواریم در صحن مجمع نیز مصوب شود.

وی گفت: طبق  این فهرست مجازات‌ها تعیین شده و بنابراین لیست اول طبق ماده 8 قانون مبارزه با مواد مخدر و لیست دوم مطابق مواد 4 و 5 قانون مبارزه با مواد مخدر رسیدگی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha