یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 137910

یک پژوهشگر طب سنتی، راه‌کاری تحقق یک خواب عمیق را تشریح کرد.

توصیه های جالب طب سنتی برای داشتن خوابی آرام

سلامت نیوز: یک پژوهشگر طب سنتی، راه‌کاری تحقق یک خواب عمیق را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، از دیدگاه طب سنتی خواب معتدل حداقل 6 و حداکثر8 ساعت است، البته با توجه به سن، مزاج و مسائل دیگر تغییر پیدا می‌کند.

کودکان معمولاً بیشترین خواب را دارند چرا که رطوبت بدنشان بیشتر از سایر افراد در سنین مختلف است و به تدریج با افزایش سن و کاهش رطوبت بدن خواب هم کاهش پیدا می‌کند.

خواب زیاد نشانه سردی و تری مزاج است که باعث کندی حواس، سنگینی سر و مانع فعالیت قوای بدن و مانع تحلیل فضولات می‌شود. در مورد محل خواب توصیه شده است که روی زمین سفت خوابیده نشود که مضر اعصاب است و باعث بروز بیماری‌های مغز و اعصاب می‌شود.

فاطمه علیزاده پژوهشگر طب سنتی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: افراد نباید روی زمین سرد و نمناک بخوابند چرا که باعث ایجاد بیماری‌هایی مثل سستی بدن و درد پشت می‌شود. خوابیدن زیر نور آفتاب نیز مضر است و باعث صعود بخارت به مغز می‌‌شود که سنگینی سر، سردرد و برخی دیگر از بیماری‌ها را به همراه دارد.

وی گفت: گفت: در این زمینه پاها باید گرم نگه داشته شود مثلاً جوراب پوشیده شود یا اینکه پاها را در آب گرم قرار داد که این کار موجب خواب عمیق و استراحت کامل مغز می‌شود و برخی از بی‌خوابی‌ها را برطرف می‌کند.

خوابیدن زیر نور ماه هم خود موجب لرز، خونریزی از بینی می‌شوند حتی در حالتی که نصف بدن در سایه و نصف بدن در آفتاب باشد هم نخوابند چون بدن دچار تشویش می‌شود.

برای آماده شدن برای خواب هم طب ایرانی توصیه خیلی جالبی دارد که برای داشتن خواب آرام باید قبل از وقت خواب ورزش صورت نپذیرد، همچنین فالیت ذهنی شدید هم نداشته باشند که در این صورت خواب مختل می‌شود.

برای استراحت کامل مغز در خواب هم گفته شده که خون باید به صورت کامل از طرف سر به طرف پاها کشیده شود که دو تا توصیه هم برای این کار گفتند: یکی اینکه پاها را گرم نگه داشته شود مثلاً جوراب پوشیده شود یا اینکه پاهای خودشان را در آب گرم قرار دهند که خود این کار برخی از بی‌خوابی‌ها را برطرف می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha