معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: تغییر الگوی مصرف از سنتی به صنعتی ما را به سمتی می برد که از نظر مقابله با موادآمفتامین آماده نبوده و دچار فقر هستیم.

سلامت نیوز: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: تغییر الگوی مصرف از سنتی به صنعتی ما را به سمتی می برد که از نظر مقابله با موادآمفتامین آماده نبوده و دچار فقر هستیم. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر «پرویز افشار» در نشست مشورتی و آموزشی منطقه ای مدیریت مصرف مواد شبه آمفتامینی افزود: گرایش به موادآمفتامین بعدی جهانی دارد و در کشور ما نیز الگوی مصرف و استفاده از مواد آمفتامین دار از سوی افراد مصرف کننده تغییر کرده است.

وی ادامه داد: براساس نتایج طرح ارزیابی سوءمصرف در کشورمان و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر، مصرف مواد صنعتی از 5 درصد به 25 درصد رسیده است.

افشار افزود: در زمینه کاهش تقاضا اعتقاد راسخ داریم که باید با رویکرد اجتماعی برای مقابله قدم هایی برداشته شود و خوشبختانه ایران در راستای کاهش آسیب موادمخدر تجارب بسیار گران قیمت دارد و خدمات کاهش آسیب در کشورمان نیز 1،5 دهه عمر دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده نیز برنامه های کلیدی در زمینه ارتقای خدمات کاهش آسیب معتادان را داریم تا بتوان معتادان را به این برنامه جذب کرد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: برای جذب معتادان خیابانی و جلوگیری از بیماری های مهلک نظیر ایدز، تنها راه مقابله با آن ارائه خدمات کاهش آسیب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha