یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 137940

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، درآمدزایی بیمارستان های دولتی و دانشگاهی را موجب افزایش پرداختی از جیب مردم دانست.

سلامت نیوز: رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، درآمدزایی بیمارستان های دولتی و دانشگاهی را موجب افزایش پرداختی از جیب مردم دانست. 

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر، به تصمیم مجلس در ارتباط با بودجه سال آینده وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: بر اساس آنچه که شنیده ایم، بخشی از بودجه وزارت بهداشت در سال 94 می بایست از محل درآمدزایی بیمارستان های دولتی و دانشگاهی تامین شود که اگر اینگونه بشود، پرداختی از جیب مردم افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه نباید نگاه درآمدزایی به بیمارستان های دولتی و دانشگاهی داشته باشیم، افزود: این بیمارستان ها همواره ضررده و مقروض بوده اند و اگر حمایت های دولتی نباشد، ورشکسته خواهند شد.

خسرونیا با عنوان این مطلب که امسال کمک های وزارت بهداشت به این بیمارستان ها باعث شد تا هزینه های پرداختی از جیب مردم کاهش یابد، ادامه داد: ما باید ببینیم که درآمدزایی بیمارستان های دولتی و دانشگاهی، قرار است از چه محلی انجام شود.

به گفته رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، بیمارستان های دولتی با توجه به هزینه هایی که دارند و همچنین افزایش قیمت خدمات و کالاها، امکان درآمدزایی ندارند.

وی افزود: اگر می گوییم که بودجه وزارت بهداشت افزایش یابد، برای این است که مردم کمتر آسیب ببینند.

خسرونیا از نمایندگان مجلس خواست که در تخصیص بودجه حوزه سلامت، وزارت بهداشت را همراهی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha