یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 137947

هیچ کس از عطسه‌های پشت سر هم و تو دماغی حرف زدن خوشش نمی‌آید. بسیاری از حساسیت‌های فصلی ریشه در عادات روزانه ما و اشیاء محیط اطرافمان دارد که شاید از توجه به آنها غفلت می‌کنیم.

سلامت نیوز: هیچ کس از عطسه‌های پشت سر هم و تو دماغی حرف زدن خوشش نمی‌آید. بسیاری از حساسیت‌های فصلی ریشه در عادات روزانه ما و اشیاء محیط اطرافمان دارد که شاید از توجه به آنها غفلت می‌کنیم.

به گزارش سلامانه، Huffington Post در گزارش اخیر خود به چند مورد و محرک حساسیت‌زا که در اطراف ماست پرداخته است:


پروتئین‌های گرده مانند: کسانی به سندروم آلرژی دهانی یا OAS مبتلا هستند با خوردن بعضی میوه‌ها و سبزی‌ها عطسه یا فن فن می‌کنند. پروتئینی که روی سطح بعضی محصولات خام مانند سیب، گوجه و گرمک وجود دارد مقصر این موضوع است. شما می‌توانید با پوست کندن یا حتی پختن آن‌ها به جلوگیری از این عوارض کمک کنید.


لنزهای تماسی: ازآنجاکه لنزهای تماسی نرم نفوذپذیر هستند می‌توانند به‌راحتی محرک‌هایی را که در هوا منتقل می‌شود مانند گرد یا دود جذب کنند. بااینکه اکسیژن بیشتری را هم عبور می‌دهند اما می‌توانند هرچه در اشک چشم وجود دارد را جذب کنند. بنابراین درصورتی‌که از لنزهای سخت استفاده نمی‌کنید بهتر است هرروز آن‌ها را کاملاً عوض کنید.


اضطراب: مطالعات نشان داده است که وقتی احساس خوبی نمی‌کنید و مشوش هستید علائم حساسیت شما بدتر می‌شود. بنابراین سعی کنید خودتان را خنک‌کنید. حال چه با مدیتیشن و چه با بستن چشم‌ها خواهید دید که علائم آلرژی هم قابل‌تحمل‌تر خواهند شد.


عطر و شمع: هر چیزی که بوی خوشی داشته باشد مانند عطر و شمع‌های عطری و  بوخورهای خوشبو می‌تواند پلک‌ها و مجاری بینی را تحریک کند. چه در آپارتمان باشید یا فضای باز نیم توانید از بوهای محیط اجتناب کنید. بنابراین این محرک ها را از خانه تان دور کنید و به فکر چاره باشید وقتی در اماکن عمومی هستید.


کلر: شنا کردن در استخری کلردار یا حتی نشستن نزدیک آن برای حساسیت شما بد است. کلر گاز محرکی است که استشمام آن به معنای دادن چراغ سبز ورود به بدن است. به همین دلیل استخرهای سربسته به دلیل اینکه کلر را در فضای کوچک‌تری نگه می‌دارند از استخر روز باز بدتر هستند.


لباس: لباس‌هایی که از الیاف و پارچه‌های سفت و محکم مانند پشم ساخته‌شده‌اند برای حساسیت بسیار بد هستند. لازم است در فصل حساسیت خود، آن‌ها را پس از هر بار استفاده در آب گرم بشویید و بهتر است از اجناس کتانی که به‌آسانی پاک می‌شوند استفاده کنید.


حمام صبحگاهی: گردها فقط به لباس شما نچسبیده‌اند بلکه روی پوست و موی شما هم هستند. نکته منفی در مورد آن‌ها این است که نمی‌توانید در هوا ببینیدشان. سعی کنید شب‌ها قبل از خواب حمام کنید تا تمام حساسیت‌زاهایی که به بدنتان چسبیده است را بشویید اما اگر به حمام صبح عادت دارید مطمئن شوید که قبل از خوابیدن دست‌کم مویتان را خوب تکان داده و صورتتان را خوب شسته‌اید.


آب‌وهوا: هوای خشک، آفتابی و بادی شرایط خوبی برای گرده‌افشانی درخت‌ها است. هوای نم‌دار و ابری نیز گرده را در هوا می‌پراکند. اما روزهای طوفانی با شستن کامل هوا از گرده‌ها بهترین آب‌وهوا هرچند موقت برای کسانی است که آلرژی دارند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha