یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 137950

پوست به خاطر سرما در زمستان خشک‌تر می‌شود. به همین دلیل رسیدگی به پوست در زمستان و با وجود آلودگی هوا مهم‌تر است.

سلامت نیوز: پوست به خاطر سرما در زمستان خشک‌تر می‌شود. به همین دلیل رسیدگی به پوست در زمستان و با وجود آلودگی هوا مهم‌تر است.

- رطوبت رسانی
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویژه نامه ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران، مراقبت و پاکسازی پوست باید اصولی باشد. پوست در زمستان خشک می‌شود و به همین دلیل زمانی که شما به فکر پاکسازی پوست می‌افتید باید مراقب باشید که با پاکسازی، رطوبت پوست را از بین نبرید. به همین دلیل از موادی برای پاکسازی پوست استفاده کنید که کرمی و حاوی مواد مغذی برای حفظ سلامت پوست باشند. کرم‌ها به راحتی جذب پوست می‌شوند و آبرسانی به پوست راحت‌تر اتفاق می‌افتد.لوسیون‌ها به خاطر سبکی به سرعت جذب پوست می‌شوند و برای پوست همه  جای بدن بی‌ضرر هستند. اگر آکنه دارید برای آبرسانی به پوست از لوسیون استفاده کنید.

- تغذیه پوست
هم پوست صورت و هم پوست نواحی دیگر بدن بر اثر سرما خشک، حساس و پوسته پوسته می‌شود. خشکی زیاد ممکن است خارش نیز ایجاد کند، از لوسیون و کرم‌های روغنی و چرب برای نرم کردن و از بین بردن خشکی و خارش پوست استفاده کنید. به پوست دست‌تان نیز توجه کنید.
 بهترین راه برای از بین بردن خشکی پوست دست و پا وازلین است. بعد از این‌که دست و پا را با وازلین چرب کردید دستکش و جوراب بپوشید تا جذب سریع‌تر و مؤثرتر باشد.

- از بین بردن سلول‌های مرده پوست
در زمستان چربی پوست کم می‌شود و سلول‌های مرده پوست روی صورت و بدن باقی می‌مانند به همین دلیل پوست صورت و بدنتان تیره و گرفته به نظر می‌رسد. پیلینگ و اسکراب‌های پاک‌کننده برای برداشتن لایه مرده روی پوست راهکار مناسبی است. همچنین  در زمستان کمتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید و این فرصت مناسبی برای پاکسازی پوست است. تحمل درمان‌های لیزری نیز در زمستان آسانتر است. برای لایه‌برداری از داروهای ترکیبی استفاده کنید  و از لایه برداری‌های فیزیکی و خشن اجتناب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha