یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲

ادعایی اخیرا منتشر شد مبنی بر این که 25 درصد از جامعه ایرانی هفتادو هشت ملیونی ایران اختلال روانی دارند. این که این آمار صحت دارد و براساس آزمون های مدون و تایید شده اتخاذ شده و یا یک ادعای سبک سرانه است را بر اساس نظرات تعدادی از آگاهان و عالمان این رشته بررسی می کنیم.

سلامت نیوز ادعایی اخیرا منتشر شد مبنی بر این که 25 درصد از جامعه ایرانی هفتادو هشت ملیونی ایران اختلال روانی دارند. این که این آمار صحت دارد و براساس آزمون های مدون و تایید شده اتخاذ شده و یا یک ادعای سبک سرانه است را بر اساس نظرات تعدادی از آگاهان و عالمان این رشته بررسی می کنیم.

دکتر سیامک نویری، روان شناس بالینی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: وجود بحران های اقتصادی در کلیه جوامع بشری چون تهدیدی برای بقا محسوب می شود باعث بروز بحران های روانی در افراد است. این بحران ها در قالب اضطراب، کلافگی، بی حوصلگی، کم تحملی و غیره بروز می کند.

این روانشناس تاکید کرد: اما مبحث اختلال کاملا بحث جداگانه ای می باشد. اختلال ها یا ریشه وراثتی دارند و یا از محیط و شرایط فیزیکی اکتساب شده اند که در دو حالت هم ما اجازه تعمیم آن ها را به سایر موقعیت های مشابه نداریم. زیرا اگر بحران های روحی در افراد را در نظر داشته باشید باید بدانید که این بحران ها با رفع بحران های محیطی از بین می روند ولی اختلال های روانی اگر بحران را هم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha