«مبلغی که هر سال برای بازنشستگان به عنوان پاداش عید تعیین می‌شود جوابگوی هزینه‌های عید آنان نیست و به همین دلیل بازنشستگان سال‌هاست که این مطالبه را مطرح می‌کنند اما تا کنون واکنشی از سوی مسئولان ندیده‌اند.»

سلامت نیوز: «مبلغی که هر سال برای بازنشستگان به عنوان پاداش عید تعیین می‌شود جوابگوی هزینه‌های عید آنان نیست و به همین دلیل بازنشستگان سال‌هاست که این مطالبه را مطرح می‌کنند اما تا کنون واکنشی از سوی مسئولان ندیده‌اند.» 

یک فعال حقوق صنفی کارگران بازنشسته معتقد است افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی طبق قانون باید بر اساس معیارهای افزایش حقوق کارگران شاغل محاسبه شود.

«عیدعلی کریمی» با اشاره به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی به ایلنا گفت: طبق این ماده قانونی «سازمان‌ تامین اجتماعی مکلف‌ است‌ میزان‌ کلیه‌ مستمری‌های‌ بازنشستگی‌ را با توجه‌ به‌ «افزایش‌ هزینه‌ زندگی‌» با تصویب‌ هیأت‌ وزیران‌ افزایش‌ دهد.» که این ماده قانونی مشابه ماده ۴۱ قانون کار است که نرخ تورم و سبد هزینه خانوار را معیار افزایش سالانه حقوق کارگران قرار داده است.

این فعال صنفی معتقد است این تبعیض غیر قانونی در مورد پاداش عید نیز صادق است.

کریمی در این باره گفت: مبلغی که هر سال برای بازنشستگان به عنوان پاداش عید تعیین می‌شود جوابگوی هزینه‌های عید آنان نیست و به همین دلیل بازنشستگان سال‌هاست که این مطالبه را مطرح می‌کنند اما تا کنون واکنشی از سوی مسئولان ندیده‌اند.

به گفته کریمی با تشدید بحران اقتصادی در چند سال اخیر که قیمت همه اجناس و کالاهای مصرفی را چند برابر گران‌تر کرده است، بازنشستگان انتظار داشتند برای تامین مایحتاج مورد نیاز ایام عیدشان طبق قانون همسان با کارگران شاغل عیدی دریافت کنند.

این فعال صنفی جامعه بازنشستگان در پایان خواستار رفتار مسئولانه دولت در قبال مشکلات کارگران بازنشسته شد و گفت: نهادهای صنفی بازنشستگان باید در اقدامی هماهنگ، مطالبه برابری حقوق با کارگران را مطرح و پی‌گیری کنند.

گفتنی است با تصویب هیئت وزیران پاداش عیدی بازنشستگان ۶۰۳ هزار تومان تعیین شده است، در حالی که کارگران شاغل به عنوان حق عیدی معادل دو ماه و تا سقف سه ماه پایه حقوق را دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha