محققان یک گروه تحقیقاتی به نام Environmental Working Group در آمریکا دریافتند که خوردن محصولات ارگانیک موجب کاهش میزان سموم در بدن می شود.

سلامت نیوز: محققان یک گروه تحقیقاتی به نام Environmental Working Group در آمریکا دریافتند که خوردن محصولات ارگانیک موجب کاهش میزان سموم در بدن می شود. 

به گزارش ایرنا از پایگاه ساینس، افرادی که از محصولات غذایی ارگانیک استفاده می کنند، در مقایسه با افرادی که از محصولات غذایی عادی استفاده می کنند، میزان کمتری از آفت کش ها را به بدن خود وارد می کنند.

محققان، اطلاعات مربوط به رژیم غذایی 4500 شهروند آمریکا را گردآوری و بررسی کردند. یکی از شاخص های این آزمون میزان محصولات کشاورزی عادی و همچنین میزان محصولات ارگانیک بود که داوطلبان در طول سال گذشته مصرف کرده اند.

در این تحقیقات ابتدا محققان میزان متوسط آفت کش ها را در هر یک از مواد غذایی تعیین کردند و سپس بر اساس میزان مصرف این مواد غذایی توسط هر داوطلب، توانستند میزان آفت کش هایی را که به جریان خون آنها وارد شده بود، تخمین بزنند.

در این تحقیقات، گروهی از داوطلبان که مقادیر یکسانی از محصولات کشاورزی را در طول سال مصرف کرده بودند، انتخاب و نتایج حاصل از آزمایش آن ها مقایسه شد. در این مقایسه معلوم شد میزان آفت کش های وارد شده به خون آن دسته از داوطلبان که از مواد غذایی ارگانیک استفاده کرده اند، در حدود 65 درصد پایین تر از میزان آفت کش در خون سایرین بوده است.

سموم آفت کش به سرعت از طریق ادار دفع می شوند و در نتیجه فقط با آزمایش ادرار می توان میزان ورود این سموم به بدن شخص را در طول یک یا دو روز گذشته با دقت بالایی محاسبه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha