یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 137965

مدیردفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: ازدواج آسان یک فریب است چراکه ازدواج کردن شروع یک کار دشوار است.

سلامت نیوز:مدیردفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: ازدواج آسان یک فریب است چراکه ازدواج کردن شروع یک کار دشوار است.

به گزارش سلامت نیوز، ایسنا نوشت:دکتر بهمن بهمنی در مراسم رونمایی از مجوزهای مراکز مشاوره ازدواج و تعالی خانواده با بیان اینکه برخورداری از خانواده پایدارمعیاری برای سلامت خانواده محسوب نمی‌شود چرا که در حال حاضر برخی خانواده‌های پایدار بزهکار هستند، گفت: معیار اصلی برای خانواده برخورداری از سلامت و تعادل است. چنین خانواده‌ای را می‌توان آسان و پایدار تشکیل داد؛ البته در مواردی مانند برگزاری مراسم عروسی می‌توان لفظ ازدواج آسان را به کار برد.

او با بیان اینکه خانواده به عنوان رکن مهم هدف‌گذاری‌های بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان محسوب می‌شود، گفت: حتی یکی از مدیران ورزش وزارت ورزش و جوانان اظهار کرده است که قصد داریم ورزش را «خانواده پایه» کنیم.

مدیردفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ماموریت‌های دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده گفت: قرار است زمینه استقرار مراکز مشاوره تخصصی خانواده را فراهم کنیم و تفاوت آنها را با مراکز دیگر بشناسیم. امیدواریم مراکز مشاوره تخصصی ازدواج در همه نقاط کشور دایر شود و برای دستیابی به این هدف، گام‌های ابتدایی را محکم برداشته‌ایم.

بهمنی با بیان اینکه مراکز مشاوره ازدواج باید ویژگی‌های متمایزی نسبت به مراکز دیگر مشاوره داشته باشند، گفت: صاحبان این مراکز باید 35 سال به بالا، متاهل، دارای حسن شهرت و 5 سال سابقه تایید شده در حوزه ازدواج و خانواده داشته باشد و ما در ارائه مجوزها از هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها عدول نمی‌کنیم.

او گفت: اگر صاحبان مراکز مشاوره ازدواجی که از سال آینده قرار است تاسیس شوند، 5 سال سابقه کار تایید شده در زمینه ازدواج را نداشته باشند، ابتدا باید در یکی از مراکز مشاوره کار کنند و پس از تایید رییس آن مرکز نسبت به برخورداری از صلاحیت‌های لازم به منظور ارائه مشاوره ازدواج و گذراندن دوره‌های کافی، می‌توانند اقدام به تاسیس مراکز مشاوره ازدواج کنند.

مدیردفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از اهداف مراکز مشاوره ازدواج کمک به ترویج فرهنگ حرفه‌ای خدمات ازدواج و خانواده است. علاوه بر آن این مراکز می‌توانند در استانداردسازی، اعتباربخشی و بازآموزی متخصصان رواشناسی و مشاوره موثر باشند.

بهمنی گفت: خدمات ارائه شده در مراکز مشاوره ازدواج باید دارای پروتکل باشد. یکی از موارد مطرح شده از سوی سازمان‌های بیمه‌گر این است که آنها اظهار می‌کنند ابتدا مشکل را تعیین کنید سپس پروتکل آن را تدوین کنید و استاندارد عملکرد برای آن تعریف کنیم. این سازمان‌ها وعده داده‌اند در صورتی که این موارد رعایت شود، امکان دارد برخی از خدمات مشاوره ازدواج یا همه آنها تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

او گفت: قرار است از استادان روانشناسی و مشاوره برای شرکت در شورای تخصصی اعتباربخشی به مشاوره‌ها استفاده شود.

مدیردفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های صداوسیما درباره خانواده گفت: در این برنامه‌ها یک دکتر حضور می‌یابد و نظرات افرادی غیرمتخصص در امر خانواده مطرح می‌شود. البته برخی از کارشناسان حضور یافته در این برنامه‌ها دارای مجوز هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha