مدیر روابط بین الملل سازمان انتقال خون کشور گفت:‌ سازمان انتقال خون ایران به مدت دو سال به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت برای ارتقای طب انتقال خون در منطقه معرفی شده است.

سلامت نیوز:  مدیر روابط بین الملل سازمان انتقال خون کشور گفت:‌ سازمان انتقال خون ایران به مدت دو سال به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت برای ارتقای طب انتقال خون در منطقه معرفی شده است.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، صیقلی مدیر روابط بین الملل سازمان انتقال خون در مورد موقعیت آموزشی پژوهشی بین المللی ایران اظهار داشت: در پرتو فعالیت‌های بین المللی سازمان انتقال خون، ایران به عنوان کشوری پیشتاز در زمینه طب انتقال خون و شاخص‌های ممتاز کمی و کیفی در منطقه و محافل بین المللی مطرح شده است.

صیقلی افزود: این سازمان به مدت دو سال به عنوان مرکز همکاری سازمان جهانی بهداشت و بازوی آموزشی پژوهشی برای استقرار موضوعات مرتبط ابلاغی از سوی این سازمان در جهت ارتقای طب انتقال خون در منطقه معرفی شده است.

وی شاخص‌های کمی تولید خون و شاخص‌های کیفی سلامت خون در ایران را نسبت به منطقه بالا ترین توصیف کرد و افزود: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت ایران در میان 22 کشور منطقه با درآمد متوسط بالا و پایین، بهترین شاخص کمی و کیفی را داشته است.

مدیر روابط بین الملل سازمان انتقال خون ادامه داد: همچنین ایران از نظر عفونت‌های منتقله با فاصله زیاد از سایر کشورهای منطقه بهترین شاخص‌های سلامت خون را دارا است.

صیقلی شرکت در سمینارهای بین المللی علمی انتقال خون، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشورهای عضو اکو و منطقه «امرو » را از جمله فعالیت‌های بین المللی سازمان انتقال خون دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha