رئیس کمیته حمل‌‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران از الزام تجهیز تمام اتوبوس‌های شهری تهران به فیلترهای دوده خبر داد و اعلام کرد که شورای شهر تهران در مرحله بعد تمام خودروهای دیزلی که در تهران تردد می‌کنند را ملزم به نصب این فیلترها خواهد کرد.

سلامت نیوز:  رئیس کمیته حمل‌‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران از الزام تجهیز تمام اتوبوس‌های شهری تهران به فیلترهای دوده خبر داد و اعلام کرد که شورای شهر تهران در مرحله بعد تمام خودروهای دیزلی که در تهران تردد می‌کنند را ملزم به نصب این فیلترها خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه مردم سالاری،محسن سرخو، عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته حمل‌‌و‌نقل شورا گفت: «فیلترهای جذب دوده باید تا الان به طور کامل روی اتوبوس‌ها نصب می‌شدند؛ اما مطالعه در مورد انواع آن‌ها زمان برد و در فرایند اجرا هم کار به تاخیر افتاده و از برنامه عقب مانده است، به همین دلیل هنوز این فیلترها روی اتوبوس‌ها نصب نشده است».
سرخو افزود: «امیدوار بودیم که امسال این منبع آلاینده از منابع آلاینده شهر تهران به طور کامل حذف شود و سیستم‌های دیزلی مجهز به فیلتر جذب دوده شوند. در مرحله بعد برنامه ما در شورای شهر تهران این است که همه خودروهای دیزلی که می‌خواهند در شهر تهران تردد داشته باشند را مکلف کنیم که از این فیلترها استفاده کنند.»او گفت: «چند ماه است که نمونه‌های تهیه شده از فیلتر‌های دوده روی تعدادی از اتوبوس‌ها نصب شدند.

با توجه به اینکه هوای آلوده است، اگر بتوانیم یکی از این منابع آلاینده را کم کنیم یا میزان تولید آلاینده را در آن به حداقل برسانیم، کمک موثری برای مردم شهر تهران خواهد بود؛ اما نمی‌دانیم که چرا زودتر این حرکت شروع نمی‌شود. ما پیگیر هستیم که شهرداری تهران تا پایان سال گزارشی از روند اجرای این طرح به شورا ارائه کند.»

او در پاسخ به این سؤال که چه تعداد از اتوبوس‌های تهران به این فیلترها مجهز خواهند شد، گفت: «همه سیستم‌های اتوبوس‌های دیزلی که در اختیار شهرداری تهران هستند، اعم از اتوبوس، کامیون و ... باید مجهز به فیلتر جذب دوده شوند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha