سردبیر برنامه‌ی «شمارش معكوس» كه از شبكه رادیویی سلامت پخش می‌شود گفت: در این برنامه با دعوت از كارشناسان و مسوولان حوزه بهداشت و سلامت می‌خواهیم درباره‌ی مشكلات طرح‌هایی كه در این حوزه ارائه می‌شود، شفاف‌سازی كنیم تا شاید از آن‌ها گره‌گشایی شود.

سیدقاسم صفاری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نام این برنامه را از تابلوهای عمرانی گرفته‌ایم كه در حاشیه خیابان‌ها نصب شده‌اند و موعد پایان یك پروژه را به‌صورت شمارش معكوس اعلام می‌كنند.

وی ادامه داد: در این برنامه در گفت‌وگو با كارشناسان حوزه‌ی بهداشت و درمان، به‌صورت تلفنی یا حضوری به بررسی طرح‌های نیمه‌كاره این حوزه، معایب و مشكلات آن‌ها می‌پردازیم.

صفاری اظهار كرد: طرح عدم استفاده از دخانیات دراماكن عمومی، پزشك خانواده، كارت الكترونیك سلامت افراد، طرح غنی‌سازی آرد نانوایی‌ها و افتتاح یك بیمارستان ازجمله طرح‌هایی هستند كه تاكنون دراین برنامه بررسی كرده و به ریشه‌یابی دلایل تاخیر آنها پرداختیم.

این سردبیر رادیو گفت: كارشناسان ما عمدتا از كمیسون پزشكی مجلس، وزارت بهداشت و یا وزارت رفاه هستند و آنها ضمن بررسی طرح‌ها به آنها نمره ارزشیابی می‌دهند.

وی با بیان این‌كه طرح پزشك خانواده از سوی كارشناسان برنامه ما نمره زیر 10 گرفت و مشخص شد كه دلیل تاخیر آن درگیری بین دو وزارتخانه است، تصریح كرد: هدف ما این است كه با موشكافی و بررسی این طرح‌های بهداشتی سبب گره‌گشایی در آنها شویم چرا كه وقتی به موضوعی شاخ و برگ بدهیم خود‌به‌خود افكار عمومی حساس می‌شود.

صفاری ادامه داد:چگونگی انجام و پیشرفت این طرح‌ها را از طریق گفت‌وگو با مردم در شهرها و روستاهای مختلف پیگیری كرده و در قالب گزارش از برنامه پخش می‌كنیم.

وی گفت: در برنامه این هفته «شمارش معكوس» به بررسی چگونگی معیار مكانیابی برای احداث بیمارستان‌های دولتی در مناطق مختلف تهران می‌پردازیم و این موضوع را پیگیری می‌كنیم كه چرا در مناطق 5،2 و 22 تهران هیچ بیمارستان دولتی وجود ندارد، كارشناسان برنامه نیز دكتر تارا، رییس بیمارستان مدرس، شهردار منطقه 22 یا مسوول طرح‌های عمرانی شهرداری كل تهران و رییس دانشكده علوم پزشكی دانشگاه شهید بهشتی خواهند بود.

برنامه «شمارش معكوس» روزهای چهارشنبه ساعت 12‌و50 دقیقه به‌مدت یك ساعت از شبكه سلامت به روی آنتن می‌رود و دكتر بهرام بنده یزدانی كارشناس ـ مجری این برنامه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha