اخیرا گروهی از متخصصان سازمان بهداشت جهانی مدلی دقیق و حساب شده در مورد شیوع بیماری ایدز یافته اند. این روش بیانگر این حقیقت است که انجام تست های اختیاری، سالانه و با گستره جهانی و همچنین اقدام جهت درمان سریع باعث کاهش شیوع ویروس HIV به میزان 95% در کمتر از 10 سال می شود.

به گزارش گروه دریافت خبر سلامت نیوز طبق گفته این متخصصین سازمان بهداشت جهانی(WHO) ، انجام این قبیل تست ها و اجرای اقدامات درمانی باعث کاهش شیوع سل  و انتقال HIV از مادر به فرزند می شود.همچنین از مرگ و میر چشمگیر افراد مبتلا به ایدز در کشورهایی که این بیماری به صورت اپیدمیک در آمده جلوگیری می کند.
سیاست جدید سازمان بهداشت جهانی در مقابله با ایدز انجام تست های اختیاری و ارزیابی ایمنی شناسی به منظور تعیین افرادی است که امکان درمان آنها با داروی ضد ویروس برگشت پذیر ایدز میسر است.
البته اجرای این روش توسط سازمان بهداشت جهانی بعضی از نگرانی ها در مورد حفظ حقوق شخصی ، مقاومت دارویی، چالش های مالی و سمیت روش را  نیز به دنبال خواهد داشت.
سازمان بهداشت جهانی معتقد است که در کنار این تلاش ها ، مداخلات پیشگیرانه نیز باید گسترش یابد. مواردی مثل ختنه مردان، کاهش شریک جنسی، استفاده صحیح و مداوم از کاندوم و هدف قرار دادن جوامع با ریسک بالا از جمله این اقدامات مداخله ای می باشد.
سازمان بهداشت جهانی در نظر دارد که سال آینده نشستی علمی با حضور متخصصین علم اخلاق، طرفداران حقوق بشر، متخصصان پیشگیری ، مدیران برنامه ایدز و روانشناسان بالینی ترتیب داده و راجع به این موضوع و گسترش استفاده از روش درمان با داروی ضد ویروس برگشت پذیر به بحث و گفتگو بنشینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha