:صبح دیروز برخورد یک اتوبوس با زنی 46 ساله در حالی خبرساز شد که همه رسانه‌ها صحبت از تصادف یک دستگاه اتوبوس تندرو در خط ویژه کرده بودند، اما پیگیری‌ها حاکی از آن است که این تصادف منجر به فوت، بین یک اتوبوس حامل کارمندان یک دانشگاه و زنی میانسال رخ داده بود.

سلامت نیوز:صبح دیروز برخورد یک اتوبوس با زنی 46 ساله در حالی خبرساز شد که همه رسانه‌ها صحبت از تصادف یک دستگاه اتوبوس تندرو در خط ویژه کرده بودند، اما پیگیری‌ها حاکی از آن است که این تصادف منجر به فوت، بین یک اتوبوس حامل کارمندان یک دانشگاه و زنی میانسال رخ داده بود.

  به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهیختگان آنلاین، صبح دیروز برخورد یک اتوبوس با زنی 46 ساله در حالی خبرساز شد که همه رسانه‌ها صحبت از تصادف یک دستگاه اتوبوس تندرو در خط ویژه کرده بودند، اما پیگیری‌های خبرنگار فرهیختگان آنلاین حاکی از آن است که این تصادف منجر به فوت، بین یک اتوبوس حامل کارمندان یک دانشگاه و زنی میانسال رخ داده بود. ساعت هفت صبح دیروز بود که عابران در خیابان ولیعصر(عج) تقاطع طالقانی، متوجه جیغ‌های زنی شدند و کمتر از چند ثانیه بعد ده‌ها نفر در محل حادثه جمع شدند. یک دستگاه اتوبوس که پس از برخورد  با یک زن و عبور از روی سرش به حاشیه خیابان منحرف شده بود و یک زن میانسال که هیچ قسمتی از سرش سالم نبود، صحنه‌ای بود که حاضران در محل حادثه با آن روبه‌رو شدند.


صحنه‌ای آنقدر دلخراش که به گفته بعضی از شاهدان ماجرا، زن دیگری نیز با دیدن این صحنه از هوش رفت.  حسن عباسی مدیر روابط‌عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه امدادگران اورژانس ساعت 7:11 به محل حادثه رسیدند، به فرهیختگان گفت: «پس از رسیدن امدادگران، فوت زن 46 ساله توسط اورژانس تایید و پیکر این زن با آمبولانس به سردخانه منتقل شد.» سرهنگ عین‌الله جهانی معاون پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این باره به فرهیختگان گفت: «اخباری که به نقل از من با این عنوان منتشر شده که آن اتوبوس از اتوبوس‌های تندروی بی‌آرتی بوده است، صحت ندارد. این اتوبوس نه‌تنها اتوبوس تندرو نبوده، بلکه در خط ویژه هم در حال تردد نبوده و فیلم این حادثه در راهور موجود است.» او همچنین گفت: «این تصادف بین یک دستگاه اتوبوس حامل کارمندان یکی از دانشگاه‌های تهران با یک زن 46 ساله بوده که پس از این برخورد، سر زن به زیر اتوبوس کشیده شده و چرخ اتوبوس کاملا از روی آن رد شده است.»


او با بیان اینکه چهره زن قابل‌شناسایی نبود، افزود: «پس از برخورد اتوبوس منحرف شده و صورت زن زیر لاستیک از بین رفته و این موضوع شناسایی این زن را امکان‌ناپذیر کرده بود.»


جهانی با بیان اینکه اتوبوس نقص فنی نداشته است، اظهار کرد: «این اتوبوس مشکلی نداشته و هنگام عبور از تقاطع، چراغ برای عبور خودروها سبز بوده است.» وی همچنین گفت: «با وجود اینکه راننده بازداشت شده و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته است، اما احتمالا تقصیری متوجه راننده نیست.» معاون پلیس راهور پایتخت ادامه داد: «با استناد به ماده 215 قانون آیین‌نامه راهور، عابران موظف هستند در زمانی که چراغ عبور عابران قرمز است حق تقدم خودروها را رعایت کنند.» بنابراین طبق ماده 26 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اگر ثابت شود که عابرپیاده تخلف کرده است مسئولیت مدنی و کیفری متوجه راننده نیست.» معاون پلیس راهور تاکید دارد که براساس بازبینی فیلم حادثه، راننده مقصر نبوده است اما هنوز برای این حادثه مرجعی قضایی نظر نداده است.وی همچنین ادامه داد: «طرح «ایست به احترام زندگی» که درباره آن بارها در رسانه‌ها و رسانه ملی اطلاع‌رسانی کرده‌ایم درباره همین موضوع است که چراغ راهنما تنها برای خودروها نیست بلکه عابران نیز موظف به رعایت حق تقدم خودروها هستند.» به هر روی صبح دیروز زنی 46 ساله که در حال عبور از عرض خیابان ولیعصر(عج) در تقاطع طالقانی بود با یک اتوبوس حامل کارمندان دانشگاه برخورد کرد و پس از چند دقیقه جان خود را از دست داد.
 

بیشترین تلفات حوادث رانندگی در معابر درون‌شهری


بیشترین تلفات حوادث رانندگی مربوط به معابر درون‌شهری با ۷۳۳ مورد است و پس از آن جاده‌های برون‌شهری با ۲۷۰ مورد، جاده‌های روستایی با ۱۳ مورد و محل وقوع ۹ حادثه نیز نامعلوم اعلام شده است.


تا پایان آذر امسال هزار و ۲۵ نفر در استان تهران بر اثر حوادث رانندگی در استان تهران جان خود را از دست داده‌اند.  آنگونه که سازمان پزشکی‌قانونی استان تهران اعلام کرده است این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی هزار و ۱۱۰ نفر گزارش شده بود 7/7 درصد کاهش یافته است.
فوت‌شدگان حوادث رانندگی تا پایان آذر امسال 837 مرد و 188 زن بوده‌اند. همچنین در این گزارش با اشاره به محل وقوع تصادفات رانندگی منجر به فوت آمده است: «بیشترین تلفات حوادث رانندگی مربوط به معابر درون‌شهری با ۷۳۳ مورد است و پس از آن جاده‌های برون‌شهری با ۲۷۰ مورد، جاده‌های روستایی با ۱۳ مورد در رده‌های بعدی بوده‌اند و محل وقوع ۹ حادثه نیز نامعلوم اعلام شده است.» طبق این گزارش در 9 ماهه امسال ۲۷ هزار و ۶۸۰ نفر از مصدومان تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی‌قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۹۰۵ مرد و هفت هزار و ۷۷۵ زن بوده‌اند.


در آذر امسال نیز تعداد تلفات حوادث رانندگی ۱۰۱ مورد بوده است. همچنین در این ماه دو هزار و ۷۴۳ نفر از مصدومان تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی‌قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha