سازمان جهانی کار نسبت به افزایش شمار دانش آموزان کار در سطح جهان هشدار داد؛این در حالی است که حدود 10 میلیون و 500 هزار دانش آموز در شرایط مشابه بردگی هستند.

10 میلیون و 500 هزار دانش آموز در شرایط مشابه بردگی!

سلامت نیوز: سازمان جهانی کار نسبت به افزایش شمار دانش آموزان کار در سطح جهان هشدار داد؛این در حالی است که حدود 10 میلیون و 500 هزار دانش آموز در شرایط مشابه بردگی هستند.

 به گزارش پانا به نقل از رویترز، سازمان جهانی کار  که وابسته به سازمان ملل است، از افزایش شمار دانش آموزان کار در سراسر جهان ابراز نگرانی کرد و خواهان رسیدگی فوری مقامات دولتی کشورها و یونیسف نسبت به این امر شد.

بر اساس آخرین آمارها، 10 میلیون و 500 هزار دانش آموز در سراسر جهان در شرایطی بسیار پر خطر و حتی مشابه بردگی به  کار گرفته می شوند و این در حالی است که سازمان جهانی کار، سه چهارم این کودکان و نوجوانان را  دانش آموزان دختر برشمرد. همچنین شش و نیم میلیون نفر از این تعداد، دانش آموزان خدمتکاری هستند که نهایتا 15 سال سن دارند.
در همین راستا، این سازمان تلاش های بین المللی زیادی را برای پایان دادن به این نوع بهره کشی و استثمار از دانش آموزان و کودکان آغاز کرده است.
 
بنا به گزارشات، شرایط شمار زیادی از دانش آموزانی که کار می کنند، به شکلی است که حقوق این کودکان به شکل آشکارا نقض می شود و همچنین این کار سدی در مقابل رشد آموزشی و تحصیلی آن ها به شمار می رود.
 
طبق آمار سازمان جهانی کار، این مشکل در تمام کشورهای دنیا دیده می شود اما در این میان کشورهای آفریقایی همچون بورکینافاسو، غنا، ‌ساحل عاج و مالی بیشترین نگرانی را در این زمینه دارند.
 
همچنین در کشوری مانند هائیتی صدها هزار دانش آموز از جمله آن هایی که از بلایای طبیعی جان سالم بدر برده اند، جذب مشاغلی شده اند که شرایط آنها فقط اندکی از بردگی بهتر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha