دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 138042

پس از این که تصمیم گرفتم وزن کم کنم، متوجه شدم که این روند بیش از آن چه تصور می کردم، زمان بر است. از طرفی برخی عادت ها و باورهای اشتباه باعث می شود به نتیجه مورد نظرمان دست پیدا نکنیم.

سلامت نیوز:پس از این که تصمیم گرفتم وزن کم کنم، متوجه شدم که این روند بیش از آن چه تصور می کردم، زمان بر است. از طرفی برخی عادت ها و باورهای اشتباه باعث می شود به نتیجه مورد نظرمان دست پیدا نکنیم.

افراط در خوردن کره بادام زمینی اشتباه است:
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، اگرچه این کره سرشار از چربی های سالم برای قلب است اما حاوی کالری است از این رو صرفا چون غذای سالمی تلقی می شود، خوردن آن به اندازه دلخواه مجاز نیست. در مصرف غلات سبوس دار، مغز میوه، دانه ها و ... نیز تعادل را رعایت کنید.

گیاه خواری باعث کاهش وزن نمی شود:
بسیاری از افراد برای کاهش وزن، رژیم گیاه خواری می گیرند و از مصرف گوشت می پرهیزند. با این حال در کنار مصرف سبزیجات، برای رفع گرسنگی به خوردن پاستا، سیب زمینی سرخ شده و نان روی می آورند که این امر باعث افزایش وزن می شود.

پیاده روی کافی نیست:
بسیاری از افراد برای کاهش وزن به پیاده روی بسنده می کنند. اما پیاده روی همانند دو کالری سوز نیست. برای کاهش نیم کیلو وزن، لازم است ۳ هزار و ۵۰۰ کالری را بسوزانید. پیاده روی به مدت ۳۰ دقیقه تنها ۱۲۲ کالری می سوزاند که زیر ۵۰۰ کالری است که سوخت آن برای کاهش وزن لازم است. برای کاهش وزن باید به استمرار ورزش توجه کرد.

ورزش کردن به این معنا نیست که در خوردن آزادید:
خیلی ها پس از ورزش کردن به خوردن روی می آورند. این امر باعث بالا رفتن وزن می شود و تمام تلاش ها را برای کاهش وزن هدر می دهد.منبع :روزنامه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha