روانپزشک و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به نقش مهم آموزش به خانواده ها برای پیشگیری از ازدواج سفید تاکید کرد.

سلامت نیوز:  روانپزشک و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به نقش مهم آموزش به خانواده ها برای پیشگیری از ازدواج سفید تاکید کرد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان بسیج جامعه پزشکی، «طاهره کرمانی رنجبر» با تاکید به مسوولیت مهم پدر و مادر و کنترل معاشرت فرزندان گفت: متاسفانه نوع رابطه ای که در مورد ازدواج سفید در جامعه ایجاد می شود بیانگر این است که دختر و پسر در زیر یک سقف زندگی می کنند و با نام این ازدواج ، احساس خوشبختی می کنند.

منظور از «ازدواج سفید» زندگی مشترک زن و مرد بدون ازداوج رسمی است. یعنی به گونه ای که زن و مرد بدون اینکه خطبه عقد یا صیغه بین آنها جاری شود برای زندگی زیر یک سقف می روند.


**مشکلات ازدواج سالم در جامعه ایرانی

کرمانی رنجبر افزود: متاسفانه ازدواج سالم در کشوری مذهبی همچون ایران با مشکلات زیادی همراه شده است و سبک سنتی دیگر جوابگوی ازدواج های امروزی نیست ؛ بنابراین باید یک حد واسط در نظر گرفته شود.

این روانپزشک، تاکید کرد:ازدواج های امروزی نیازمند همفکری با کارشناسان مجرب است و نباید تنها به صرف گفتن «ازدواج کنید» ، بسنده کرد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه گفت: کارشناسی افکار جوانان درباره ازدواج در مرحله نخست است و رسیدن به مورد مناسب، در مسیر قرار گرفتن ازدواج، متقاعد کردن دو خانوادها برای زندگی سالم از دیگر مراحل پیوند زناشویی است.


***ازدواج سالم نیازمند تغییر توقعات و سبک زندگی

کرمانی رنجبرافزود: متاسفانه زندگی سالم در داشتن مسکن و خودرو مناسب در جامعه؛ فرهنگ سازی شده است که اگر این تفکر در خانواده ها اصلاح شود ازدواج ها موفقیت آمیز خواهد بود.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت شیوه های سبک مدیریتی در موفق بودن نظام خانواده ، اظهارداشت: اجرای سبک زندگی درست در جامعه می تواند نظام خانواده را به بالاترین موفقیت های مثبت در جامعه برساند.

کرمانی رنجبر با مقایسه دو خانواده از بُعد زیر خط فقر بودن و دیگری از نوع متشنج بودن اعضای آن، گفت: در خانواده هایی که اثری از فقر نیست استرس، نابسامانی و آشفتگی یا حتی روابط بی بند و باری بیشتر در اعضای این گونه از خانواده ها دیده می شود، زیرا این خانواده ها پیرو هیچ قانونی نیستند.

وی ادامه داد: خانواده هایی که طعم فقر را چشیده اند آرامش و محبت بیشتری به چشم می خورد و نیازهای عاطفی به درستی برآورده می شود که همه اینها نشانه مدیریت موفق خانواده است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: آنچه مهم است توجه پدر و مادر به محیط خانواده است زیرا ثروت نمی تواند جایگزین تلاش و مدیریت پدر و مادر شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha