عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در ایران توانایی انجام آزمایشات ژنتیکی برای افرادی که جهش ژنتیکی دارند وجود دارد ولی هزینه‌ آن بالاست.

سلامت نیوز:  عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در ایران توانایی انجام آزمایشات ژنتیکی برای افرادی که جهش ژنتیکی دارند وجود دارد ولی هزینه‌ آن بالاست.  

 لعبت گرانپایه در گفت‌وگو با تسنیم، در زمینه هزینه‌های ماموگرافی برای پیشگیری از سرطان پستان اظهار داشت: ماموگرافی بدون بیمه حدود 80 تا 100 هزار تومان است که در مراکز مختلف رادیولوژی انجام می‌شود و حتماً نیز باید به درخواست پزشک این کار صورت پذیرد، البته با تجویز پزشک عمومی، جراح و متخصص زنان قابل قبول است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه چگونگی پوشش خدمات ماموگرافی عنوان کرد: رادیولوژی‌های که با بیمه‌ها قرار داد دارند، می‌توانند با پوشش بیمه‌ای خدمات ماموگرافی را انجام دهند.

وی گفت: در ایران توانایی انجام آزمایشات ژنتیکی برای افرادی که جهش ژنتیکی دارند وجود دارد ولی هزینه‌ آن بالاست به طوری که تا 150 میلیون ریال هزینه می‌برد.

این جراح پستان درباره توصیه‌هایی که متخصصان زنان و زایمان به مادران باردار می‌کنند که نزدیک مراکز اتمی و یا دیگر مراکز حساس نشوند، ادامه داد: ما به هر حال نشت تشعشعات اتمی را نمی‌توانیم تایید کنیم که وجود دارد یا ندارد، ولی هر چقدر زنان باردار از نزدیکی دکل‌های فشار قوی و آزمایشگاه‌های اتمی دوری کنند برای صحت و سلامت آنان بهتر است.

گرانپایه درباره مضرات تلفن همراه برای زنان و به خصوص در بحث سرطان پستان خاطرنشان کرد: در زمینه تلفن همراه برای سرطان پستان چیزی تایید نشده است ولی برای تومور مغز؛ دیده شده است آنهایی که راست دست هستند در طرف راست مغزشان بیشتر تومور به وجود آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha