رئیس سازمان غذا و دارو مهمترین برنامه‌های این سازمان را در سال آینده، اجرای سامانه ردگیری دارو و تشدید نظارت بر کالاهای تقلبی اعلام کرد.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو مهمترین برنامه‌های این سازمان را در سال آینده، اجرای سامانه ردگیری دارو و تشدید نظارت بر کالاهای تقلبی اعلام کرد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند، در توضیح برنامه ریزی های این سازمان برای سال آتی گفت: مهمترین کاری که سال آینده خواهیم داشت بحث پورتال سازمان غذا و دارو یا همان سامانه رد و رهگیری دارو است.این سامانه در تمام حوزه های غذا و دارو کاربردی جدی خواهد داشت و لازم است در سال 94 اجرایی شود.

دیناروند اظهار داشت: راه اندازی این پورتال از امسال آغاز شده و در حال پیگیری است که امیدواریم تا قبل از پایان سال این پورتال اجرایی شود هر چند کار سختی است اما در صورت اجرایی شدن آن، تمام فرآیندها به صورت الکترونیکی و شفاف انجام خواهد شد و نیازی به مراجعه مشتریان نخواهد بود؛ چرا که این امر خود می تواند منشأ تخلف و فساد باشد، البته ممکن است عملیاتی شدن تمام بخش های این پورتال دو تا سه سال زمان ببرد.

18 میلیارد برای شناسایی تقلبات غذایی

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه درباره برنامه های نظارتی سازمان غذا و دارو در سال 94 نیز اظهار داشت: برنامه های نظارتی ما طبق قانون همیشه انجام می شود، منتها باید از ابزارهای نوین و مدرن برای توسعه نظارت هایمان استفاده کنیم.برای مثال ما طرحی داریم که در حوزه شناسایی آلاینده ها و تقلبات در حوزه غذا است و تقریباً 18 میلیارد تومان برای این کار هزینه خواهیم کرد تا آزمایشگاه مرجع در تهران و آزمایشگاه های قطب در 10 استان دیگر را تقویت کنیم و از این طریق بتوانیم سرعت شناسایی آلاینده ها و سموم را افزایش دهیم.این کاری است که انجام می شود و امسال آغاز شده و سال آینده به نتیجه می رسد.

دیناروند ضمن تاکید بر لزوم تشدید نظارت ها به منظور کنترل و برخورد با قاچاق و تقلب نیز گفت: در مبارزه با قاچاق و تقلب در حوزه غذا و دارو نیز نظارت های ما در سال آینده بسیار جدی تر خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha