قبل از آغاز بیمه همگانی سلامت، علاوه بر عدم دسترسی حاشیه نشین‌های کلان شهرها و اقشار محروم جامعه، در استانهای محروم و مرزی کشور، آمار بالایی از مردم بدون بیمه بودند و این در نهایت عدم دسترسی به خدمات درمانی را در پی داشت.

سلامت نیوز:  قبل از آغاز بیمه همگانی سلامت، علاوه بر عدم دسترسی حاشیه نشین‌های کلان شهرها و اقشار محروم جامعه، در استانهای محروم و مرزی کشور، آمار بالایی از مردم بدون بیمه بودند و این در نهایت عدم دسترسی به خدمات درمانی را در پی داشت. 

دکتر محسنی بندپی، رئیس بیمه همگانی سلامت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: قبل از شروع بیمه همگانی سلامت بی عدالتی بیمه‌ای نه تنها در حاشیه نشین‌های کلان شهرها مشاهده می‌شد، بلکه در بسیاری از استانهای محروم بویژه استانهای مرزی کشور این بی عدالتی در سراسر استان به چشم می‌خورد.

وی گفت:‌به عنوان مثال در استان کردستان با جمعیتی حدود 1.5 میلیون نفر، بالغ بر 270 هزار نفر از کلیه خدمات بیمه‌ای محروم بودند که در حال حاضر، آغاز بیمه همگانی سلامت این مشکل تا حد زیادی برطرف گردیده است.همچنین از دیگر استانهای مرزی کشور که سهم کمی از خدمات بیمه‌ای داشت، استان آذربایجان غربی است که از 3 میلیون نفر جمعیت آن حدود 600 هزار نفر بدون دفترچه بیمه بودند.

وی گفت: این آمار و ارقام حاکی از آن است که بیمه همگانی سلامت در برقراری عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب پذیر به درستی عمل کرده و تاکنون توانسته به خوبی پوشش بیمه‌ای سراسری در کشور داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha