دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۵
کد خبر: 138064

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، بر ضرورت هم‌افزایی و تلاش به منظور نظام‌مند شدن و دانش‌محوری در فعالیت‌های امدادی تاکید کرد.

سلامت نیوز: سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، بر ضرورت هم‌افزایی و تلاش به منظور نظام‌مند شدن و دانش‌محوری در فعالیت‌های امدادی تاکید کرد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر ناصر چرخ‌ساز در بازدید از جمعیت هلال احمر استان تهران، با اشاره به رویکردهای جدید جمعیت هلال احمر در بخش امداد و نجات، تاکید کرد: باید به موضوع تحلیل‌گرایانه بودن سیستم امداد و نجات توجه کرد و لذا لازم است هر کدام از عملیات‌های امدادی را حتی بعد از اتمام به دقت تحلیل کرد و لازمه آن هم ایجاد روحیه انتقاد پذیری و پذیرفتن مشکلات و کاستی‌های موجود است.

وی همچنین تاکید کرد: احیای مراکز فرماندهی و کنترل عملیات اضطراری (EOC)جمعیت هلال احمر در سطح کشور ضروری است.

هلال احمر استان تهران نیازمند توجه و حمایت بیشتر

غلامرضا گنج‌آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران هم در این نشست با ارائه اطلاعات و آمارهای مقایسه‌ای، حجم ماموریت‌ها و فعالیت‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان تهران را در مقایسه با بسیاری از استانها بسیار ویژه و گسترده توصیف کرد و گفت: با توجه به جایگاه شهر و استان تهران از نظر مرکزیت سیاسی و اجتماعی در کشور و حساسیتی که نسبت به حوادث و کیفیت پاسخگویی به آنها در استان وجود دارد، انتظار توجه و حمایت بیشتری از نظر پشتیبانی‌های مادی و معنوی و لجستیکی لازم به استان وجود دارد.

وی افزود: به عنوان نمونه با اینکه  ظرفیت استان تهران برای جذب داوطلبان امدادگر زیاد است، اما در نگهداری عوامل امدادی داوطلب با مشکل روبه‌رو هستیم؛ چون میزان هزینه‌ها در این استان از استانهای دیگر بیشتر است و ما گرفتار فقر منابع مالی هستیم.

در پایان این نشست سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از مرکز پاسخگویی اضطراری جمعیت استان تهران و سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان تهران بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha