رئیس جمعیت هلال احمر، از توانایی و آمادگی هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات توانبخشی به افراد نیازمند منطقه خاورمیانه خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر، از توانایی و آمادگی هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات توانبخشی به افراد نیازمند منطقه خاورمیانه خبر داد.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، سید امیر محسن ضیائی در دیدار با اولیویر مارتین رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران گفت: جمعیت هلال‌احمر ایران از فعالیت‌های دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در ایران حمایت می‌کند.

وی اظهار کرد: در این زمینه همکاری‌های هلال‌احمر ایران با کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ هم همواره خوب بوده که نمونه آن همکاری در زمینه مراقبت های بهداشتی در معرض خطر (HCID) است.

هلال‌احمر ایران آماده همکاری‌ در عملیات‌های بین‌المللی بشر دوستانه

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و ماموریت‌های انسان دوستانه آن در دنیای امروز و بویژه در منطقه، اظهار کرد: هلال‌احمر ایران آماده همکاری‌های منسجم با کمیته بین‌المللی در زمینه هماهنگی و همکاری در عملیات‌های بین‌المللی بشر دوستانه بویژه در سطح منطقه یعنی در سوریه، عراق و … است.

وی گفت: جمعیت هلال‌احمر ایران همچنین آماده همکاری با کمیته در زمینه برنامه جراحی جنگ، خدمات امدادرسانی هوایی و مراقبت های بهداشتی در معرض خطر (HCID) و به‌ویژه آماده همکاری در زمینه ترویج حقوق بشردوستانه، بویژه مطالعات اسلام و حقوق بشر دوستانه است.

ضیائی به آمادگی جمعیت هلال احمر ایران برای امضای یادداشت تفاهم همکاری با کمیته به‌منظور گسترش همکاری‌ در موارد ذکر شده اشاره و عنوان کرد: زمینه‌های همکاری مناسب میان دو سازمان فراهم است و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

افزایش همکاری‌ها در زمینه مراقبت‌های بهداشتی

اولیویر مارتین رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در تهران هم با تبریک انتخاب دکتر ضیائی به عنوان رئیس جدید جمعیت هلال احمر ایران، گفت: هلال احمر ایران در دوره ریاست قبلی هم همکاری‌های خوبی با کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ داشته و امیدواریم در این دوره هم سطح همکاری‌ها بیش از پیش افزایش یابد.

وی با اشاره به همکاری‌های هلال احمر ایران با کمیته در زمینه‌های مختلف به ویژه توانبخشی فیزیکی، ساخت دست و پا مصنوعی (اورتز و پروتز) و دوره‌های آموزشی در داخل و خارج از کشور و تمایل برای گسترش این فعالیت‌ها، افزود: در این زمینه رئیس بخش توانبخشی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ هم بازدیدهای مختلفی از جمعیت به منظور گسترش همکاری‌های توانبخشی داشته است.

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در تهران به همکاری‌های جمعیت با کمیته در زمینه برنامه‌های آموزشی از قبیل جراحی جنگ و تمایل برای گسترش این همکاری‌ها در آینده اشاره و تصریح کرد: همچنین کمیته تمایل دارد تا همکاری‌های خود با هلال‌احمر ایران را در زمینه مراقبت‌های بهداشتی در معرض خطر و بهداشت در مواقع اضطراری برای جمعیت انبوه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی بیشتر در زمینه بهداشت و درمان از جمله کارگاه‌های آموزشی آب و اسکان، پاسخ به سوانح ناشی از حملات سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی و… افزایش دهد.

هلال احمر ایران از تخصص و توانایی بالایی برخوردار است

مارتین با تاکید بر اینکه هلال احمر ایران از تخصص و توانایی بالایی برخوردار است، گفت: بر این اساس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ درخواست می‌کند تا کمیته همکاری مشترک میان دو سازمان برای پیگیری و اجرای برنامه‌‌ها تشکیل شود.

وی همچنین برای همکاری در زمینه ترویج حقوق بشردوستانه در سطح ملی و بین‌المللی، بویژه مطالعات اسلام و حقوق بشر دوستانه اعلام آمادگی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha