دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 138084

یک کارشناس طب سنتی پرهیزات غذایی و توصیههای مفیدی برای بیماران آسمی تشریح کرد از جمله خواب زیاد, مصرف نارنگی و پرتقال برای بیماران آسمی ممنوع است.

سلامت نیوز:  یک کارشناس طب سنتی پرهیزات غذایی و توصیههای مفیدی برای بیماران آسمی تشریح کرد از جمله خواب زیاد, مصرف نارنگی و پرتقال برای بیماران آسمی ممنوع است.  

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, سید جواد علوی درباره برخی پرهیزات بیماران آسمی اظهار داشت: بیماری آسم در برخی از افراد ممکن است به دلیل بیماریهای قلب و عروق باشد که برای این بیماران بهتر است سیب شیرین, لیموشیرین, موز و خربزه استفاده کنند.

غذایی مفید برای بیماران آسمی

به گفته وی چنین بیمارانی که بیماری آسم آنها به دلیل بیماری قلبی است بهتر است از ترکیب ماش و جو پوست کنده، روغن بادام، کدو، اسفناج و گوشت بزغاله سوپی تهیه کنند و به عنوان غذای روزانه گاهی استفاده کنند.

این کارشناس طب سنتی افزود: بوییدن و مصرف میوههای خوشبو مانند به, خربزه, موز برای این افراد مفید است همچنین بوییدن گلهای خوشبو و عطرهای طبیعی نیز برای این بیماران مفید است.

بیماران آسمی طاق باز نخوابند

علوی بیان داشت: بیماران آسمی باید پرهیزاتی را رعایت کنند تا بیماری‌شان شدت پیدا نکند این افراد بهتر است که به پشت دراز نکشند و طاق باز نخوابند چرا که دردشان افزایش پیدا میکند و بیماریشان را شدت میبخشد.

خوابیدن بعد از برای بیماران آسمی ممنوع

وی ادامه داد: خوابیدن بعد از غذا برای این بیماران بسیار مضر است چرا که هضم غذا را مختل می‌کند و بیماری این افراد را شدت میدهد. همچنین، این بیماران بدانند که استحمام زیاد نیز خوب نیست به خصوص که استحمام بعد از غذا باشد که خود مشکلاتی را برای این بیماران به وجود میآورد.

آب یخ برای بیماران آسمی ممنوع

این کارشناس طب سنتی گفت: پُرخوری، برهم خوری و با هم خوری را باید رعایت کنند و این بیماران از مصرف نوشیدنیهای سرد و آب یخ باید پرهیز کنند.

همچنین، باید از مصرف غذاهای محرک و تند و تیز, غذای سرخ کرده, ماهی تازه, میوههایی مانند نارنگی, پرتقال, هندوانه و خیار و کلا میوههایی که طبع سرد و تر دارند پرهیز کنند.

دارویی مفید برای این بیماران

علوی خاطرنشان کرد: جویدن یا مضغ کردن سقز با عسل و همچنین خوردن زیره سبز به طور مرتب برای بیماران آسمی مفید است. همچنین، بهتر است که مویز و شنبلیله را به طور مساوی به عنوان مثال 100 گرم مویز و 100 گرم شنبلیه را با سه برابر وزن آب جوشانده تا خوب له شود سپس صاف کرده، با عسل به قوام شربت رسانده و روزانه حدود یک استکان مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha