دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 138094

چهارمین همایش کشوری سوختگی به همت مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران از 6 تا 7 اسفتد ماه جاری در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود .

سلامت نیوز: چهارمین همایش کشوری سوختگی به همت مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران از 6 تا 7 اسفتد ماه جاری در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود .

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد جواد فاطمی، فوق تخصص جراحی پلاستیک وترمیمی ،رئیس مرکز تحقیقات سوختگی و دبیر علمی چهارمین همایش کشوری سوختگی با بیان این خبر گفت : سوختگی یکی از اتفاقات و حوادث شایع در ایران است که هم عوارض خیلی زیادی ایجاد می کند و علاوه بر این سوختگی و عوارض ناشی از آن تعداد زیادی از هموطنان را در طول زندگی درگیر کرده و کیفیت زندگی شان را کاهش می دهد. همچنین معلولیت های ناشی از سوختگی هزینه های زیادی را به بیماران تحمیل می کند. به همین دلیل مرکز تحقیقات سوختگی در راستای اهدافی چون ارتقاء جایگاه پیشگیری و درمان و بازتوانی سوختگی در ایران سالیانه یک همایش در اسفند ماه بر گزار می کند  که این کنگره با همکاری همه مراکز سوختگی  سراسر کشور و پژوهشکده ها و موسساتی که در این زمینه کارهای بسیاری انجام داده اند برگزار می شود و در واقع این همایش گردهمایی است جهت تبادل دانش و تجربه همکاران و محلی است برای ارائه اطلاعات جدید و تجربه ها و آشنایی با روش های جدید پیشگیری ، درمان و بازتوانی سوختگی .


وی گفت : موضوع کنگره امسال درباره درمان ، توانمند سازی ، تطابق اجتماعی و حمایت روانی بیمار آسیب دیده در سوختگی است و همان طور که می دانید بیماری که دچار سوختگی می شود معمولا ایزوله شده  و از اجتماع و زندگی زناشویی فاصله می گیرد و ممکن است در خانواده ها مشکلاتی به وجود آید به ویژه درخیلی اوقات  منجر به جدایی و طلاق می شود و علاوه بر این ، فرد به علت سوختگی ،ظاهری نازیبا پیدا می کند واز حضور در مجامع عمومی و اجتماع پرهیز می کند و به همین دلیل کیفیت زندگی این افراد تحت تاثیر قرار می گیرد و یکی از کارهای مهمی که باید برای چنین بیمارانی انجام داد این است که کاری کنیم مشکلات روانی شان کاهش پیدا کند چون اینها مستعد ابتلا به اضطراب ، افسردگی و اختلالات خواب و موارد مشابه هستند و علاوه بر این کاری کنیم تا تطابق اجتماعی پیدا کنند و بتوانند در جامعه  حاضر شده و توانایی های خود را در اجتماع بروز دهند .


دبیر علمی چهارمین همایش کشوری سوختگی ، محورهای کنگره  را شامل جراحی های ترمیمی  در بیماران سوخته ، نقش سلولهای بنیادی و فرآورده های بافت در بیماران سوخته ، پیشگیری و اپیدمیولوژی ، بازتوانی و تطابق اجتماعی  عنوان کرد و افزودند :برای شرکت کنندگان  در این همایش امتیاز باز آموزی در نظر گرفته شده و کلیه رشته های پزشکی و پیرا پزشکی مرتبط با سوختگی می توانند در این همایش شرکت کنند . همچنین کارگاهی با عنوان درمان اسکار یا جوشگاه محل سوختگی در نظر گرفته شده است که  روش های پیشگیری و درمان ها  را مورد بررسی قرار میدهد دراین کنگره 130 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که از بین این مقالات رسیده 63  مقاله نیز به صورت سخنرانی پذیرفته شده است  و همچنین 12سخنرانی آموزشی توسط افراد صاحب نظر و نیز 8میز گرد با شرکت متخصصین با تجربه برگزار خواهد شد.


رئیس مرکز تحقیقات سوختگی گفت همکاران می توانند برای اطلاعات بیشتر کنگره و ثبت نام از طریق سایت مرکز تحقیقات سوختگی به آدرس www.brc.iums.as.ir ویا با  شماره های دبیرخانه 88884275 تماس حاصل کنند.


 یادآوری می شود: چهارمین همایش کشوری سوختگی به همت مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران از  6 تا 7 اسفتد ماه جاری در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha