دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 138096

با انتشار گزارشی درباره زندگی کودک ۱۰ ماهه ۳۵ کیلویی و کمک‌های خیرین، درمان این کودک بجنوردی در تهران کلید خورد.

سلامت نیوز: با انتشار گزارشی درباره زندگی کودک ۱۰ ماهه ۳۵ کیلویی و کمک‌های خیرین، درمان این کودک بجنوردی در تهران کلید خورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین،چند هفته پیش بود كه گزارشی درباره محمدكوچولو، كودك 10ماهه 35كیلویی و مشكلات والدینش برای درمان او منتشر كردیم. یك روز پس از انتشار این گزارش، تماس‌های مردمی كه قصد داشتند هر طوری شده به والدین محمد كوچولو برای درمان فرزندشان كمك كنند، با گروه حوادث شروع شد و در نهایت همین كمك‌های خیرین بود كه باعث شد پدر و مادر محمد كه تا آن روز حتی برای بردن كودكشان نزد پزشك با مشكلات مالی روبه‌رو بودند، از شهرستان بجنورد راهی تهران شوند و به این ترتیب درمان تپل‌‌ترین كودك ایران رقم بخورد.

چاق ترین کودک بجنوردی

هادی كوهی، پدر محمد می‌گوید: همه كارهای این سفر را خیرین انجام دادند. من یك كارگر ساده هستم كه از وقتی اضافه‌وزن عجیب محمد شروع شد، مجبور شدم كارم را رها كنم و در خانه به همسرم كمك كنم؛ چون جابه‌جا كردن و این‌طرف و آن‌طرف بردن یك كودك 35كیلویی برای همسرم خیلی سخت بود و به‌تنهایی نمی‌توانست از پس این كارها برآید. پس از اینكه بیكار شدم، مدتی خرج زندگی‌ام را از پس‌اندازی كه داشتم، می‌دادم به امید اینكه پسرم درمان شود و به وزن عادی برگردد تا اینكه پس‌اندازم هم تمام شد و حتی بیشتر از 10 میلیون تومان بدهكار شدم و برای دوا و درمان محمد با مشكل روبه‌رو شدیم.

خانواده كوهی پیش از این هم تلاش كرده بودند تا با انتقال كودكشان به مشهد، پی به بیماری او برده و برای درمانش اقدام كنند اما همه تلاش‌هایشان بی‌نتیجه مانده بود. پدر محمد می‌گوید: آن موقع دكتر گفت كه باید محمد رژیم بگیرد. مدتی هم رژیم غذایی را رعایت كردیم اما هیچ كاهش وزنی در كار نبود. دكتر می‌گفت كه تا چند‌ماه باید او را نزد وی ببریم اما این كار برایمان مقدور نبود و پول رفت‌وآمد به مشهد را هم نداشتیم.

برای همین خانه‌نشین شده بودیم و دیگر حتی نمی‌توانستم برای درمان او اقدام كنم تا اینكه خیرین به دادمان رسیدند و با كمك آنها راهی تهران شدیم تا كار درمان پسرم را شروع كنیم.محمدكوچولو حالا تحت نظر پزشكی است كه یكی از خیرین معرفی كرده. از او آزمایش‌های مختلفی گرفته‌اند تا مشخص شود كه علت اضافه وزن عجیبش چیست. پس از آن هم مرحله نهایی درمان شروع می‌شود كه احتمالا با بستری شدن در بیمارستان همراه است.

پدر محمد می‌گوید: همه امید ما برای درمان محمد كمك‌های همین خیرینی است كه تا حالا بدون هیچ چشمداشتی دستمان را گرفته‌اند و از ما پشتیبانی كرده‌اند و من و همسرم نمی‌دانیم باید چگونه از آنها تشكر كنیم. آنها هزینه سفرمان به تهران و اقامت در پایتخت و مخارج پزشكی را تقبل و ثابت كردند كه هنوز حس نوع‌دوستی و كمك به همنوع در وجود خیلی‌ها زنده‌ است.
براساس این گزارش، درمان محمدكوچولو در تهران در حالی ادامه دارد كه پزشكان و بیمارستان‌ها نیز می‌توانند برای كمك به این خانواده و درمان رایگان تپل‌ترین كودك ایران اعلام آمادگی كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha