بسیاری از دعواهای زن و شوهری ناشیانه و به بهانه‌هایی واهی و از روی لجبازی، خستگی و کم طاقتی هستند.

سلامت نیوز: بسیاری از دعواهای زن و شوهری ناشیانه و به بهانه‌هایی واهی و از روی لجبازی، خستگی  و کم طاقتی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویژه نامه ایران بانو(ضمیمه روزنامه ایران)می‌توانید کمتر دعوا کنید اگر فقط چند راهکار ساده را به کار ببندید:


‌ گاهی نقش بازنده را قبول کنید. اگر درباره موضوعی با همسرتان بحث می‌کنید که چندان برای شما مهم نیست اما او آن را جدی گرفته است، اجازه بدهید همسرتان حرف و نظرش پیش برود. زمانی که او احساس کند با وجود نظر و برداشت متفاوت، نظراتش برای شما مهم هستند و شما به آن اهمیت می‌دهید او احساس رضایت و پیروزی خواهد کرد. چه اشکالی دارد؟ همه ما به این حس قدرتمندی نیاز داریم.


 ‌ عاقبت‌اندیش باشید. آیا موضوع مکالمه امروز شما، موضوع بحث و ناراحتی تمام هفته خواهد شد؟ اگر قرار است یک بحث مخرب و بی‌نتیجه را شروع کنید اصلاً چه فایده‌ای برایتان خواهد داشت؟ فقط زمانی یک بحث آزاردهنده را شروع کنید که بخواهید مشکلی را حل کنید.


‌ ازدواج وابستگی است نه بردگی! آنقدر به همسرتان وابسته نشوید که گویی او را به اسارت گرفته‌اید. هر دوی شما باید گاهی مستقل فکر کنید، تصمیم بگیرید و عمل کنید. آنقدر به همسرتان نچسبید که او هر لحظه منتظر فرار از دستتان باشد یا این بهانه‌ای برای درگیری و تنش شود.


 توقع نداشته باشید رفتار همسرتان وقتی که با خانواده‌اش هستید، همان رفتار زمان تنهایی‌تان را داشته باشد.  اگر شوهرتان در زمان حضور برادرش عصبی‌ و پرخاشگر شود یا همسرتان در حضور مادرش  مدت‌های طولانی در مورد مسائل بی‌اهمیت دیگران صحبت می‌کند، ناراحت نشوید. کمی هم تحمل کنید.


  بعضی ازعادت‌های به ظاهر آزاردهنده همسرتان را جدی نگیرید و با آن کنار بیایید. او ناخن‌هایش را در مواقع عصبانیت می‌جود. او سر موهایش را می‌کند. این عادت‌هایی است که وقتی از او دور هستید دلتان برایش تنگ می‌شود.


‌  در انتهای یک روز کاری، زمانی را برای رها شدن از فشار روزمره در نظر بگیرید. بلافاصله بعد از آنکه همسرتان از کار بازگشت به او وظایفی را محول نکنید  یا این‌که از او سؤال نپرسید و نخواهید با شما صحبت کند.


 بپرسید، بپرسید، بپرسید! خواندن ذهن همسرتان و حدس زدن یکی از عوامل ایجاد اختلاف و دعواست. در مورد هر چیزی که ذهنتان را مشغول کرده به جای آنکه حدس بزنید پرسش کنید و به دقت به پاسخ او گوش دهید.


 اگر همسرتان از خانواده‌اش انتقاد می‌کند شما با حرارت با او موافقت نکنید زیرا او بزودی این اختلافات را فراموش می‌کند و رفتار شما در آن لحظه را به یاد می‌آورد. چیزهایی را که او در هنگام عصبانیت در مورد خانواده‌اش گفته  را فراموش کنید و در آینده آنها را پیش نکشید و از آنها سوء استفاده نکنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha