نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای بررسی مشکل پدیده گردوغبار، معاون پشتیبانی و تامین منابع انسانی رییس جمهوری و معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست ، در روزهای آتی به خوزستان سفر می کنند.

سلامت نیوز:نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای بررسی مشکل پدیده گردوغبار، معاون پشتیبانی و تامین منابع انسانی رییس جمهوری و معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست ، در روزهای آتی به خوزستان سفر می کنند.

به گزارش سلامت نیوز، ایرنا نوشت: سید شکر خدا موسوی دوشنبه در آیین افتتاح پارک بانوان اهواز گفت: برای حل مشکل ریزگردها ،رییس جمهوری دستور تشکیل کارگروه مقابله با این پدیده را صادر کرده است اما نمایندگان خوزستان خواستار تشکیل کمیته بحران، با حضور چند وزیر مربوطه هستند.

او گفت: پدیده ریزگردها بیش از هشت سال است که با شدت گرفتن، مشکلات بسیاری را برای مردم این استان و نیز بیش از 20 استان دیگر ایجاد کرده است.

او ادامه داد: دلیل اصلی تشدید گردو غبار در خوزستان،خشکسالی های اخیر، و نیز کاهش بارندگی ها است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سد سازی های انجام شده در خوزستان گفت: عدم برنامه ریزی برای رعایت کردن مسایل زیست محیطی در احداث 18 سد بر روی رودخانه های کارون و دز از دیگر مسایلی است که در خشک شدن بیشتر زمین های خوزستان تاثیر گذاشته است.

موسوی گفت: دولت و وزرای مربوطه،نماینده های مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، و استاندار خوزستان تلاش خواهند کرد تا این بار مشکل ریزگردها را حل کنند.

بروز پدیده گرد و خاک در فضای استان خوزستان طی دو هفته گذشته باعث مشکلات عدیده برای مردم استان خوزستان شده بطوریکه در مدت بروز این پدیده زندگی روز مره مردم مختل شد.

بر اساس اعلام سازمان محیط زیست استان خوزستان میزان غلظت هوا در برخی مناطق استان خوزستان و از جمله اهواز در دو هفته گذشته از 10 هزار میکرو گرم بر متر مکعب عبور کرده که بیش از 67 برابر حد استاندارد بوده است.

میزان آلایندگی استاندارد هوا 150 میکرو گرم بر متر مکعب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha