دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 138109

از دهانشویه استفاده نکنید چرا که برای پاکیزگی دهانتان الزامی نیست. با این وجود، اگر اصرار به استفاده از آن دارید بهتر است که دهانشویه‌های طبیعی بدون الکل تهیه کنید.

سلامت نیوز:از دهانشویه استفاده نکنید چرا که برای پاکیزگی دهانتان الزامی نیست. با این وجود، اگر اصرار به استفاده از آن دارید بهتر است که دهانشویه‌های طبیعی بدون الکل تهیه کنید.

به گزارش سلامت نیوز، سایت دنیای سبزتر نوشت: بیایید کارآگاه خود باشیم و بیشتر راجع به موادی که درون و یا روی بدن خود قرار می‌دهیم یاد بگیریم. (ناتالی هادسون کارشناس تغذیه و سلامت راجع به چگونگی از بین بردن سموم و بازگشت به طبیعت برای حفظ سلامتی و تندرستی تحقیق می‌کند؟)


1-خمیر دندان
همه ما هر روز دهان خود را مسواک می‌زنید اما تاکنون از خود پرسیده‌اید که چه موادی برای تولید آن به کار برده می‌شود؟
مروری ساده که ترکیباتی که روی بسته‌ی خمیر دنداندرج شده‌اند؛ لیستی طولانی از مواد شیمیایی افزودنی، پاک کننده و شیرین کننده را نشان می‌دهد.. بعضی خمیر دندان‌های عادی، حتی حاوی مواد شیمیایی و بسیار قوی و سوزاننده هستند.
در میان مضرترین این مواد، می‌توان از محلولی به نام پروپلین گلیکول نام برد که مولفه‌ای موثر در برخی از ضدیخ‌هاست. این محلول در اکثر موارد از جمله مواد آرایشی تا دهان‌شویه به کار می‌رود. برخی اعتقاد دارند که فلوراید نیز خطرهایی به همراه دارد. قابل ذکر است که فلوراید در خمیر دندان‌های تجاری و به منظور تقویت مینای دندان به کار برده می‌شود، اما قورت دادن مقادیر بالایی از آن سمی است. به همین دلیل است که خطر مسمومیت برای کسانی که تصادفی مقدار زیادی از خمیر دندان را قورت می‌دهند وجود دارد، کودکان که گاهی چنین کاری انجام می‌دهند.


راهکار: بنابراین بهتر است همیشه روی بسته خمیر دندان‌ها را بخوانیم: خمیر دندان‌هایی را تهیه کنیم که حاوی عصاره‌های گیاهی برای از بین بردن باکتری‌ها و بوی بد دهان هستند. عصاره گیاه پاپایا برای سفید کردن و زینک اکساید و اسید سیتریک برای مقابله با (جرم دندان) به کار می‌روند. برخی خمیر دندان‌های طبیعی حاوی ریشه شیرین بیان، بادام هندی، میخک، نعناع و روغن اوکالیپتوس هستند. هر چند عادت کردن به طعم آن‌ها ممکن است کمی مشکل باشد.


2-دهانشویه
به گفته دکتر توماس پی. کونلی، دندان‌پزشک، الکلی که درون بعضی از دهانشویه‌ها وجود دارد، خطر سرطان مجرای دهانی را بالا می‌برد. درست است که موقع صرف مشروب هم الکل وارد دهان می‌شود، اما هیچگاه حدود 30 تا 60 ثانیه آن را غرغره نمی‌کنند. به علاوه درصد الکل به کار رفته در اکثر دهانشویه‌ها حتی بسیار بیشتر از مشروبات الکلی است.
دهانشویه‌ها، باکتری‌های مفید درون احشاء را می‌کشند. این باکتری‌های مفید، تولید ویتامین‌های حیاتی و مواد شیمیایی ضروری برای سلامت را به عهده دارند. تحقیقات نشان داده که سلامت دهان، سلامتی کلی‌مان را به همراه دارد. در دهان بیماران مبتلا به سرطان پانکراس باکتری‌هایی مربوط به سرطان پانکراس یافت شده است. جالب اینجاست که تمام این بیماران از نبود باکتری‌های مفید در دهانشان رنج می‌بردند.
کشف دیگری که به عمل آمده این است که نوعی باکتری که عامل پوسیدگی دندان می‌شود می‌تواند باعث نابودی ویروس پاپیلوما در بدن انسان شود، نبود این ویروس عامل 85 درصد سرطان‌های مربوط به سر و گردن است. هنگام شستشوی دهانتان با دهانشویه‌ها ممکن است این باکتری‌های حیات بخش که ویروس (HPV) را از بین می‌برند، نابود شوند. دکتر گان نورل اعتقاد دارد که بهترین راه سالم نگاه داشتن دهان، مسواک کردن و نخ دندان کشیدن است. مصرف ماست و کفیر هم به سلامت دهان و باکتری‌های مفید آن کمک می‌کند.


راهکار: از دهانشویه استفاده نکنید چرا که برای پاکیزگی دهانتان الزامی نیست. با این وجود، اگر اصرار به استفاده از آن دارید بهتر است که دهانشویه‌های طبیعی بدون الکل تهیه کنید.


3-ضدعرق (دئودورانت)

شمار بالایی از تحقیقات انجام شده، به تاثیر اعمال مستقیم مواد شیمیایی خطرناک مانند آلومینیوم، بر روی منافذ باز و بزرگی که زیر بغل وجود دارند، شک کرده‌اند آلومینیوم (یا آلومینیوم کلر و هیدرات یا (GLY)) در تمامی بوگیرهای صنعتی وجود دارد. چه رولی، چه اسپری.
اعتقاد بر این است که یکی از عوامل آغاز آلزایمر و هم چنین بیماری‌های دیگر، آلومینیوم است. بعضی از بوگیرها و ضدعرق‌ها حاوی (پارافین) که ماده‌ای نگهدارنده است هم هستند. تحقیقات علمی‌ای هم راجع به ارتباط پارافین‌ها و سرطان سینه انجام شده هر چند که نتایج از شواهد کافی برای اثبات این موضع برخوردار نبوده‌اند، اگر حتی این آزمایش‌ها بی پایه و اساس باشند، چرا این ریسک را قبول کنیم؟


راهکار: تنها از ضدعرق‌های ارگانیک و طبیعی که بدون آلومینیوم هستند استفاده کنیم.


منبع: yoga life magazine

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha