دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 138114

رییس نظام روان‌شناسی و مشاوره استان زنجان تأکید کرد: کودکی که بلوغ جنسی زودرس دارد، نباید از جانب بزرگترها تنبیه شود.

سلامت نیوزرییس نظام روان‌شناسی و مشاوره استان زنجان تأکید کرد: کودکی که بلوغ جنسی زودرس دارد، نباید از جانب بزرگترها تنبیه شود.

سیدعبدالله احمدی‌قلعه در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان این مطلب، اظهارکرد: والدین باید نسبت به نوع تربیت و رشد شخصیتی فرزند خود نهایت دقت را به ‌کار گیرند، در واقع این نوع رفتار بزرگترها و در وهله اول والدین است که برخی کودکان را به بلوغ جنسی زودرس دچار کرده و زمینه را برای بروز اختلالات روحی بیشتر فراهم می‌کند.

این روان‌شناس ادامه‌داد: به ‌عنوان ‌مثال پوشش نامناسب والدین، تماشای فیلم‌هایی که متناسب با گروه سنی کودکان نیست، نبود کنترل روی فرزندان در خصوص استفاده از سایت‌ها و رسانه‌های غیراخلاقی و سایر بی‌توجهی‌هایی که در رابطه با تربیت فرزندان صورت می‌گیرد از جمله مواردی هستند که منجر به بروز بلوغ زودرس شده و زندگی روزمره فرزندان و آینده آن‌ها را دچار اختلال می‌کند.

وی افزود: در صورتی ‌که والدین با بلوغ زودرس فرزندان خود مواجه شدند باید بلافاصله به یک مشاور متخصص با گرایش خانواده مراجعه کرده و راه‌کارهای لازم برای نوع برخورد با این مسئله را دریافت کنند. همچنین باید در نظر داشته باشند که با مشاهده بلوغ زودرس نباید از منظر تنبیه و کتک وارد شوند، چرا که چنین برخوردی موجب می‌شود کودک در آینده دچار اختلالات روحی شده و حتی ممکن است در مسائل زناشویی خود دچار مشکل شود.

احمدی‌قلعه در این رابطه تصریح‌کرد: ارائه اطلاعات صحیح و درست، شفاف‌سازی برای کودک و در نهایت ارضای حس کنجکاوی وی در مورد مسائلی که برایش پیش می‌آید، بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و مذهبی و برخورد درست و منطقی در صورت مشاهده علائم بلوغ زودرس و بهره‌گیری از رسانه‌های درست و منطقی و متناسب با سن کودک، از جمله مؤلفه‌هایی است که والدین باید به‌ کار گیرند.

رییس نظام روان‌شناسی و مشاوره استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین والدین باید در نظر بگیرند که سرگرم شدن فرزندشان با فعالیت‌های سالم از قبیل ورزش، آموزش نقاشی و ... تأثیر زیادی روی سلامت روحی آن‌ها گذاشته و هیجانات آن‌ها را در مسیر درست تخلیه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha