رییس مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی کشور با بیان این که کودک آزاری بیشترین آمار را در مقوله آسیب اجتماعی به خود اختصاص داده است، گفت: روزانه در کشور 40 مورد تماس بابت ضرب و شتم کودکان با مراکز بهزیستی گرفته می شود.

سلامت نیوز: رییس مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی کشور با بیان این که کودک آزاری بیشترین آمار را در مقوله آسیب اجتماعی به خود اختصاص داده است، گفت: روزانه در کشور 40 مورد تماس بابت ضرب و شتم کودکان با مراکز بهزیستی گرفته می شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا حسین اسد بیگی  در حاشیه افتتاح ساختمان اورژانس اجتماعی استان البرز با بیان این مطلب، افزود: از این 40 تماسی که با مرکز اورژانس اجتماعی گرفته می شود سه مورد آن منجر به انجام ماموریت از سوی تیم های کارشناسان اجتماعی می شود.

وی با اشاره به این که بیشتر کودک آزاری ها از سوی والدین صورت می گیرد، تصریح کرد: دیگر تماس ها از طریق مشاوره تلفنی و ارایه اطلاعات اجتماعی لازم به والدین حل می شود.

اسد بیگی، همسر آزاری، خشونت خانوادگی، اقدام به خودکشی و سایر خشونت ها را به ترتیب بیشترین موضوعات اجتماعی عنوان کرد که مردم با اورژانس اجتماعی برای رسیدگی به آنها مطرح می کنند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته 600 تماس با مرکز اورژانس اجتماعی کشور برقرار شد که 15 هزار مورد آن مربوط به کودک آزاری بوده است .

رییس مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی کشور در ادامه خط تلفن 123 را به عنوان پل ارتباطی مردم برای بیان مشکلات و موضوعات اجتماعی خود با کارشناسان بهزیستی عنوان کرد.
وی یادآورشد: اکنون 170 مرکز اجتماعی در این زمینه در کشور فعال هستند که مجهز به 300 خودرو ویژه خدمات دهی اجتماعی بصورت سیار بوده و کارشناسان اجتماعی پس از تماس تلفنی و اطمینان از صحت آن به درب منازل مراجعه می کنند.

اسد بیگی همچنین یکی از مشکلات فوریت های اجتماعی کشور را در ارایه خدمات بهینه به مردم کمبود امکانات مالی و کارکنان در مراکز اجتماعی زیر پوشش این اورژانس خواند و گفت: در صورت افزایش نیرو و رفع مشکلات مالی قادر به برداشتن گام های موثرتری در رفع مشکلات کودک آزاری و همسرآزاری خواهیم بود.
وی درخصوص همکاری قوه قضاییه با اورژانس اجتماعی نیز یادآورشد: در بیشتر استانها از جمله استان البرز، همکاری خوب نهادهای اجرایی از جمله نیروی انتظامی و قوه قضاییه در پیشبرد اهداف اورژانس اجتماعی موثر بوده است.

در این آیین یک پایگاه خدمات اجتماعی نیز علاوه بر ساختمان اورژانس اجتماعی استان البرز به بهره برداری رسید .

فوریت های اجتماعی کشور از تابستان سال 92 فعالیت خود را در سطح استان البرز آغاز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha