دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 138134

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با وجود اختصاص 2.1 میلیارد تومان به زایمان طبیعی رایگان، اما هنوز سزارین آفت جامعه است.

سلامت نیوزرییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با وجود اختصاص 2.1 میلیارد تومان به زایمان طبیعی رایگان، اما هنوز سزارین آفت جامعه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، غلامرضا اصغری در نخستین جشنواره تجلیل از برگزیدگان طرح تحول سلامت با اشاره به سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: آنچه که منجر به انقلاب شد وحدت و ایمان قلبی مردم به نظام جمهوری اسلامی و اعتقاد به رهبری بود.

وی با اشاره به خدمات دولت در بخش سلامت افزود: خوشبختانه در سال جاری پروژه‌های مختلفی در زمینه درمان انجام شد و امیدواریم در زمینه بهداشت نیز شاهد افتتاح پروژه‌های سلامت باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به بحث سلامت توجه بسیاری شده است، ادامه داد: از بودجه 170 میلیارد تومانی که به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعلق گرفت تا کنون 127 میلیارد تومان آن مستقیم به بخش یارانه سلامت تخصیص داده شده است.

اصغری با بیان اینکه با وجود اختصاص 2.1 میلیارد تومان به زایمان طبیعی رایگان، هنوز سزارین آفت جامعه است و متاسفانه آمار سزارین هنوز کاهش نیافته است، تصریح کرد: تاکنون 7.3 میلیارد تومان برای ماندگاری پزشکان و 6.8 میلیارد تومان نیز برای انجام اصلاحاتی در مناطق محروم هزینه شده است.

وی با اشاره به تخصیص 12 میلیارد تومانی بودجه به بخش هتلینگ بیمارستان‌ها، تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد تحقق طرح پزشک خانواده، غربالگری اولیه در سطح استان و تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha