دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 138136

پدر طب سنتی ایران گفت: خوردن غذای گرم، پرهیز از خوردن آب سرد، پرهیز از نوشیدن آب بین غذا، جویدن مناسب لقمه‌ها، سرما ندادن به تن، استشمام عطر در شب و در موقع خواب و در نهایت تحرک و پیاده‌روی از اصلی‌ترین راهکارهای کاهش بیماری در جامعه امروز است.

سلامت نیوزپدر طب سنتی ایران گفت: خوردن غذای گرم، پرهیز از خوردن آب سرد، پرهیز از نوشیدن آب بین غذا، جویدن مناسب لقمه‌ها، سرما ندادن به تن، استشمام عطر در شب و در موقع خواب و در نهایت تحرک و پیاده‌روی از اصلی‌ترین راهکارهای کاهش بیماری در جامعه امروز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، حسین خیراندیش، پدر طب سنتی ایران در همایش طب سنتی که در آمفی تئاتر شهیدرجایی قزوین برگزار شد، با بیان اینکه امروز باید بپذیریم که در زمینه‌های علمی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی دارای پیشرفت‌های بی‌نظیری هستیم، اظهار کرد: اما در محتوا و ریز مقولات فرهنگی دچار مشکل هستیم که باید برای رفع آن دنبال راه‌حل باشیم.

خیراندیش با اشاره به اینکه یکی از وابستگی‌های کشور در حوزه سلامت است، اضافه کرد: متاسفانه هنوز هم در برخی‌داروها، علوم و تکنولوژی‌های شاخه سلامت دچار نقصان هستیم که باید برای رفع آن دنبال چاره باشیم.

وی انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز بازگشت ملت ایران به فرهنگ خویشتن دانست و ادامه داد: از نظر جامعه شناسان اساس تفکر و توسعه هر انقلاب و جامعه‌ای بر بنیان توسعه انسانی است.

پدر طب سنتی ایران با اشاره به اینکه توسعه انسانی ضامن همه توسعه‌ها است، خاطرنشان کرد: توسعه انسانی که در سلامت خلاصه می‌شود بزرگ‌ترین، پایدارترین و ارزشمندترین توسعه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تنها یک انسان سالم می‌تواند از مغز و عقل خود به درستی استفاده کند، تاکید کرد: ضرب‌المثل «عقل سالم در بدن سالم» نیز که از دیرباز در بین ملت رواج دارد بر همین اصل معتقد است.

خیراندیش یکی از راهکارهای توسعه سلامت در کشور را توسعه طب سنتی نوین برشمرد و افزود: تاسیس دانشگاه و تربیت دکترهای متخصص در حوزه طب سنتی یکی از اصلی‌ترین راهکارهای توسعه این طب سالم در جامعه است.

وی افزود: باید به این نکته دقت کرد که صرف تربیت متخصص در حوزه طب سنتی راهکار اصلی برای توسعه سلامت نیست، بلکه باید در این زمینه نظام زیرساختی بدن انسان دچار تغییر و تحول شود.

رییس انجمن حجامت ایران با اشاره به اینکه برای توسعه سلامت در جامعه کنونی باید ستون‌های بدن تقویت شود، تاکید کرد: غالب بیماری‌های امروز جامعه در حوزه بیماری بدن سرد است و برای درمان آن باید به دنبال گرم کردن بدن بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha