رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خارج کردن پلاستیک‌ها از چرخه تولید و مصرف را دنبال می‌‌کنیم.

سلامت نیوز:  رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خارج کردن پلاستیک‌ها از چرخه تولید و مصرف را دنبال می‌‌کنیم. 

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم،‌ معصومه ابتکار در مراسم افتتاح نخستین زباله‌سوز پسماند‌های شهری،‌ اظهار داشت: خوشبختانه شورای شهر و شهرداری تهران از دوره سوم برای پسماند‌ها برنامه‌ داشته و اکنون نیز از همه شهرداری‌ها و شوراهای کشور می‌خواهیم برنامه‌های خود را در حوزه پسماند ارائه دهند‌، دولت نیز نسبت به تأمین اعتبارات لازم در این خصوص اقدام کند.
وی ادامه داد: برخی از شهرهای کشور در حوزه پسماند با مشکلات حادی مواجه هستند اما در بسیاری از شهرهای دیگر مانند تهران،‌ شیراز،‌ مشهد،‌ تبریز و غیره برنامه‌‌های موفقی در راستای مدیریت پسماند داشته‌اند البته تا رسیدن به استاندارها و شاخص‌های موزد نظر راه فراوانی وجود دارد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در کاهش تولید پسماند، عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت شهروندان در استفاده کمتر از پلاستیک و تفکیک زباله از مبداء چرخه اقتصادی برای خود و شهرشان را تسهیل کنند و شاهد شهری باشیم که هزینه‌های کمتری در حوزه پسماند داشته باشد.
وی افزود: از مسائل کلیدی مدیریت پسماند و زباله‌سوز‌هایی که امروز نمونه آن را می‌بینیم توجیه اقتصادی در تولید برق است که موضوع ارزشمندی است و دولت قول داده برق تولیدی ناشی از سوزاندن پسماند را با قیمت قابل قبولی خریداری کند و صندوق توسعه ملی نیز بر اساس تکالیفی که در بودجه پیش‌بینی شده تسهیلات خوبی قائل شود.
ابتکار تصریح کرد: بیشترین ریجکت برای زباله‌سوز پلاستیک است و خارج کردن پلاستیک‌ها از چرخه تولید و مصرف یک امر ضروری است و این رویکردی است که باید آن را دنبال کنیم اما در این میان باید برای پسماند‌های بیمارستانی نیز باید از ساز و کار مشابهی مانند سایر کشورهای دنیا استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم وزارت بهداشت و شهرداری برای تهران و سایر شهرها این معضل را حل کنند تا در این زمینه نگرانی وجود نداشته باشد البته سازمان محیط زیست و دولت نیز از این برنامه‌ها حمایت می‌کنند و سعی ما نیز در این است که به شوراها و شهرداری‌ها کمک کنیم تا شاهد ارتقای استانداردهای زیست محیطی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha