دبیر كل سازمان ملل متحد گفت: تمام حكومت‌ها و ذی‌نفعان یقین حاصل كنند كه افراد دارای معلولیت و سازمان‌های آنان جزئی جدایی‌ناپذیر از تمامی روند توسعه بوده تا بتوان راه را برای آینده‌ای بهتر برای تمامی مردم جامعه هموار كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، "بان كی مون"دبیر كل سازمان ملل در پیام خود به مناسبت روز بین المللی افراد دارای معلولیت با عنوان "منزلت و عدالت برای همگی ما "آورده است: امسال روز بین المللی افراد دارای معلولیت درست یك هفته قبل از شصتمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر برگزار می‌شود. دراین سال دلایل زیادی برای جشن گرفتن داریم كه به اجرا گذاشته شدن كنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت در ماه مه نقطعه عطفی شمرده شد.
وی می‌افزاید: مجمع عمومی تاكید كرده كه برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره ضروری است در تمامی مراحل افراد دارای معلولیت را شركت دهیم و با 80 در صد از افراد دارای معلولیت كه بیش از 400 میلیون نفر را تشكیل می دهند ودر كشورهای فقیر زندگی می كنند نیازمند هستیم اقدام بسیار بیشتری انجام دهیم تا چرخه فقر و معلولیت را بشكنیم.
شعار اتحاد بین المللی معلولیت "هیچ چیز درباره ما بدون حضور ما" است.
در پایان این پیام دبیر كل سازمان ملل متحد افزود: ما می‌توانیم ائتلاف را ارتقاء دهیم و راه را برای آینده‌ای برای تمامی مردم جامعه هموار سازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha