سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
کد خبر: 138162

موسس انجمن صرع ایران گفت: فیلم، تئاتر و شعار کافی نیست و باید حتماً مصوبه‌ای از سوی دولت و مجلس باشد تا امکاناتی را برای مبتلایان به صرع فراهم کنیم.

سلامت نیوز: موسس انجمن صرع ایران گفت: فیلم، تئاتر و شعار کافی نیست و باید حتماً مصوبه‌ای از سوی دولت و مجلس باشد تا امکاناتی را برای مبتلایان به صرع فراهم کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس‌،جعفر بوالهری در همایش روز جهانی صرع با اشاره به اهمیت توجه دولت و مجلس به صرع، اظهار داشت: فیلم، تئاتر و شعار کافی نیست و باید حتماً مصوبه‌ای از سوی دولت و مجلس باشد تا امکاناتی را برای مبتلایان به صرع فراهم کنیم.

وی افزود: انجمن جهانی صرع، سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در طول ماه گذشته شروع به کار در مورد مصوبه جهانی کرده‌اند که هفته پیش ایمیل آن رسیده است. به گونه‌ای که وزارت بهداشت و انجمن صرع نقش اساسی در آن داشتند.

وی افزود: حدود 25 کشور اجلاسی را در ژنو برگزار کردند و حدود 15 روز به طول انجامید. در آن اجلاس ایران حدود 5 دقیقه اجازه داشت تا پیشنهاد خود را مبنی بر اینکه صرع نوعی مشکل است مطرح کند و کشورهای جهان نیز آن را تصویب کردند.

موسس انجمن صرع ایران گفت: باید تمام قدرت دولت‌ها در جهت تامین سلامت باشد. ما دنبال بیمارستان مستقل صرع نیستیم و همه متخصصان، روانشناسان و پرستاران باید دانش خود را در زمینه این بیماری افزایش دهند

رئیس انستیتو روانپزشکی تهران اظهار داشت:‌ صرع باید در تمام درمانگاه‌ها مورد توجه و داروهای آن همه جا در دسترس مبتلایان باشد.

بوالهری خاطر نشان کرد:‌ طی 30 سال گذشته در این حوزه قدم‌های زیادی برداشته‌ایم و امیدواریم در این روز خدمتگزار خوبی برای جامعه صرع باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha