سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
کد خبر: 138163

مدیرعامل بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با اشاره به MS به عنوان یکی از بیماری‌های پرهزینه گفت:‌ طرح بستری بیماران MS در بیمارستان رفیده برای اولین بار است که در کشور اجرا می‌شود.

سلامت نیوز: مدیرعامل بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با اشاره به MS به عنوان یکی از بیماری‌های پرهزینه گفت:‌ طرح بستری بیماران MS در بیمارستان رفیده برای اولین بار است که در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، امیر سرتیب دوم فرشاد نجفی‌پور مدیرعامل بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح در آئین افتتاح بخش بستری بیماری‌های نورولوژیک و MSب یمارستان رفیده اظهار کرد: طرح بستری بیماران MS که در این بیمارستان انجام می‌شود در کشور منحصر به فرد است چرا که با این بستری از ابتدای تشخیص بیماری اقدامات مقتضی صورت می‌گیرد و زندگی مبتلا به بیماری MS به نحو مشهودی افزایش می‌یابد.

وی گفت: تصور می‌کنم الگویی که برای درمان و کنترل بیماری MS در بیمارستان رفیده صورت می‌گیرد به افزایش کیفیت زندگی این بیماران کمک زیادی می‌کند و اهداف عمومی یک سازمان بیمه‌گر مانند بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح را برآورده‌ می‌کند چرا که بر اساس اصول علمی انجام می‌شود.

نجفی‌پور افزود:‌ طرحی که در بیمارستان رفیده پیاده شده است جزو بهترین و نزدیکترین روشی بود که کیفیت زندگی بیمار را ارتقا می‌داد چرا که درمان‌های متعددی برای MS پیشنهاد شد و ما این طرح را پذیرفتیم.

مدیرعامل بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: MS یکی از بیماری‌های پرهزینه و عددساز در بیمه‌هاست و این موضوع به خصوص در بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح که به شدت به حمایت مالی از بیماران بیمه‌شده خود اهمیت می‌دهد مورد نظر است. چرا که ما به هیچ وجه نمی‌توانیم تصور کنیم که بیمار MS را رها کرده و هزینه‌ها و مشکلاتش را خود متقبل شود.

نجفی‌پور افزود:‌ از آنجا که تلاش می‌کنیم تمام هزینه‌ها را متقبل شویم نظارت بر مصرف درست هزینه‌ها و رعایت اصول علمی نیز برایمان اهمیت ویژه دارد.بنابر این طبق توافقی که با بیمارستان رفیده انجام دادیم بیماران خود را به این بیمارستان ارجاع می‌کنیم و به جای اینکه فشارهای اداری را برای نظارت وارد کنیم وارد تعامل با این بیمارستان شدیم.

مدیرعامل بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: در بیمارستان رفیده دستگاهی وجود دارد که از روز ابتدایی بیماری MS را در فرد تشخیص می‌دهد و مشخص می‌کند که کدام بخش از اعصاب مرکزی شروع به مختل کردن کرده است و می‌توان اقدامات توانبخشی را به سرعت آغاز کرد.

وی گفت: از آنجا که بیماری را زود تشخیص می‌دهند اقدامات توانبخشی زود شروع شده و به همان نسبت تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

نجفی‌پور افزود: از سه سال پیش برنامه‌هایی در بحث پیشگیری و بیماری‌هایی که شدیداً‌ بر کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد مورد نظر قرار داده‌ایم و بحث‌های متعددی مانند دیابت و سرطان را به صورت جدی پی گرفته‌ایم و توانبخشی و MS نیز از جمله این موارد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha