وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اورژانس‌های کرمان از نظر فضا و امکانات متناسب با نیاز مردم نیست و در چهار بیمارستان شهر کرمان اورژانس‌ها مملو از بیمار است و علی رغم همه خدماتی که روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌کنند، این مشکلات وجود دارد.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اورژانس‌های کرمان از نظر فضا و امکانات متناسب با نیاز مردم نیست و در چهار بیمارستان شهر کرمان اورژانس‌ها مملو از بیمار است و علی رغم همه خدماتی که روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌کنند، این مشکلات وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر"سید حسن هاشمی" شامگاه دوشنبه 20 بهمن ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: با توجه دولت و کمک مجلس کمک‌های خوبی در سال جاری در اجرای طرح تحول نظام سلامت شده و پرداخت از جیب مردم کاهش پیدا کرده و شاهد جنب و جوش در بیمارستان‌ها در جهت نوسازی و توسعه هستیم.

وی افزود: در بخش تخصصی نیز حضور متخصصان را در نقاط مختلف استان داشته‌ایم و برخلاف گذشته که 40 درصد ظرفیت خالی بود، چنین نیست و خدمات مختلف ارائه می شود.

هاشمی تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم استان کرمان فرسودگی خدمات حوزه درمان است و تخت‌های فرسوده زیاد است و در برخی از شهرها امکانات نیست.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم با دستور معاون اول رییس جمهور اتمام بیمارستان باهنر ظرف یک سال و نیم آینده انجام شود و باید همه مسوولان استان قدم‌های موثری در بهداشت و درمان بردارند.

وی با اشاره به ضرورت حضور بخش خصوصی در این عرصه افزود: با بهره برداری از بیمارستان مجهز پیامبر اعظم(صلی اله علیه و آله)امیدواریم شاهد ادامه حضور بخش خصوصی در سطح استان در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

وی بیان کرد: امیدواریم در حوزه سلامت در بین مسوولان استان، همدلی و وحدت وجود داشته باشد.

هاشمی با اشاره به این‌که در این دولت شاهد اقدامات موثری خواهیم بود، گفت: آنچه که ما در اختیار داریم، نیروهای تخصصی، ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی کرمان است که جزو دانشگاه‌های خوبی ماست که ارتباطات بین المللی دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم همه در بخش خدمات تلاش کنند و کسانی که سرمایه‌ها را از کرمان بیرون برده‌اند، به کرمان بیاورند و ما سود 25 درصد را در حوزه سلامت تضمین می‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: می‌توانیم تا ظرفیت 50 درصد از رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی را به خود استان اختصاص بدهیم و ظرفیت استان متعلق به فرزندان استان باشد. باید نیروهای بومی در دراز مدت تربیت شوند، زیرا برای این‌که در مناطق مختلف استان، افرادی را نگه داریم راهی وجود ندارد و با هم پول نمی‌شود.

وی افزود: نمی‌خواهیم مردم به دلیل محرومیت دچار مشکلات بیشتری در درمان بیماری شوند و این اتفاقی است که در حال حاضر رخ می‌دهد.

هاشمی تصریح کرد: طرح تحول سلامت ادامه پیدا خواهد کرد و بیمارستان باهنر ظرفیت یک سال و نیم آینده بهره‌برداری می‌شود. البته تا رسیدن به نقطه مورد نظر مقام معظم رهبری در حوزه بهداشت و درمان فاصله داریم و باید همه تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha