متخصصان قلب و عروق هشدار دادند: قرار گرفتن در ترافیك‌های سنگین خیابانی و جاده‌ای برای قلب بسیار خطرناك است و به این عضو مهم آسیب وارد می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز، به گفته این پژوهشگران؛ با توجه به یافته‌های اخیر هرچه كه ترافیك بزرگراه‌ها و خیابانهای شلوغ كاهش پیدا كند، این امر به سلامت قلب كمك می‌كند.

دكتر تد شتلر، رییس علمی شبكه بهداشت علوم و محیط در این رابطه خاطرنشان كرد: ارتباط بسیار پیوسته و تنگاتنگی بین آلودگی هوا و سلامت قلب و عروق وجود دارد؛ به طوری كه هرچه غلظت آلاینده‌های سوختی افزایش یابد، سلامت قلب بیشتر تهدید می‌شود و در نتیجه احتمال مرگ زودهنگام در سنین پایین‌تر افزایش می‌یابد.

شبكه بهداشت علوم و محیط یك گروه حامی حفظ سلامت محیط زیست و بهداشت عمومی هستند.

پژوهشی كه به تازگی در آلمان انجام گرفته و در مجله انجمن قلب آمریكا با عنوان «گردش خون» منتشر شده نشان داد: افرادی كه در نزدیكی خیابانهای پر ترافیك سكونت دارند بیشتر به عارضه سخت شدن رگها (تصلب شرائین) مبتلا می‌شوند كه این مشكل مقدمه بروز بیماریهای خطرناك قلبی است.

تصلب شرائین یك بیماری پیشرونده است كه با آسیب آستر داخلی سرخرگها آغاز می‌شود. به مرور زمان در داخل این رگها پلاك‌هایی تشكیل می‌شوند كه تركیبی از چربی،‌ كلسترول،‌ كلسیم و سایر مواد هستند.

تشكیل این پلاكها باعث می‌شود كه سرخرگها به تدریج تنگتر و سخت‌تر شوند كه در نتیجه جریان خون غنی از اكسیژن از داخل آنها به سمت قلب و سایر اعضای بدن به سختی انجام خواهد شد و دچار اختلال می‌شود.

این تغییرات در نهایت منجر به حمله قلبی، سكته مغزی و حتی مرگ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha